Egyesült Királyság: a Tesco üzletekben kapható az Absolut vodka első papírpalackos változata
Immár papírpalackban is kapható az Absolut vodka a brit Tescóban, ami mérföldkő a francia italóriás azon törekvésében, hogy 100%-ban bioalapú palackot hozzon létre és csökkentse CO2-kibocsátását.
Ez az eső alkalom, hogy egy globális szeszesitalgyártó cég papír alapú palackokat értékesít kereskedelmi forgalomban, melyek kísérleti jelleggel három hónapig lesznek elérhetők a Tesco üzletekben.
A Pernod Ricard tulajdonában álló márka a teszt során egyrészt insightokat gyűjt a fogyasztóktól, a kiskereskedőktől és az ellátási láncban lévő partnereitől, másrészt megvizsgálja, mennyire működőképes a papíralapú palack a 40%-os alkoholtartalmú vodka esetében.
Az 57%-ban papírból készült, belső oldalán újrahasznosítható műanyagból készült integrált gátat tartalmazó 500 ml-es palackokat 22 Tesco áruházban árusítják majd 16 fontos ajánlott kiskereskedelmi áron Manchesterben és környékén.
A hagyományos üvegpalackoknál a papírpalackok a cég szerint nyolcszor könnyebbek és könnyebben is szállíthatók, ráadásul papírként újrahasznosíthatók a normál háztartási hulladékban.
– Most egy lépéssel közelebb kerültünk a teljesen bioalapú palackról szóló elképzelésünkhöz. Az eddigiektől teljesen eltérő értéket képviselő csomagolásokat vizsgálunk. Abból indultunk ki, hogy a papír kellemes tapintású, tetszetős, eredeti és könnyű. De ez nem csupán egy papíron létező ötlet – mondta el Elin Furelid, az Absolut jövőbeli csomagolásért felelős igazgatója. – Azt szeretnénk, ha a fogyasztók és a partnerek is csatlakoznának hozzánk a fenntarthatóbb jövő felé vezető utunkon. Együtt a vásárlók igényeinek megfelelő, és a világ számára is szükséges csomagolási megoldásokat tudunk fejleszteni. Ezért is lesznek egyre fontosabbak a hasonlóan gondolkodó szervezetekkel való merész, az esetleges eredményesség előzetes felmérését célzó együttműködések a nettó zéró kibocsátásig vezető utunk során” – fűzte hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >Dedikált menopauza-részleget hozott létre a brit Tesco
Menopauza-részleget tesztel a brit Tesco: a női változó korhoz kapcsolódó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >