Egyesült Királyság: a Tesco üzletekben kapható az Absolut vodka első papírpalackos változata
Immár papírpalackban is kapható az Absolut vodka a brit Tescóban, ami mérföldkő a francia italóriás azon törekvésében, hogy 100%-ban bioalapú palackot hozzon létre és csökkentse CO2-kibocsátását.
Ez az eső alkalom, hogy egy globális szeszesitalgyártó cég papír alapú palackokat értékesít kereskedelmi forgalomban, melyek kísérleti jelleggel három hónapig lesznek elérhetők a Tesco üzletekben.
A Pernod Ricard tulajdonában álló márka a teszt során egyrészt insightokat gyűjt a fogyasztóktól, a kiskereskedőktől és az ellátási láncban lévő partnereitől, másrészt megvizsgálja, mennyire működőképes a papíralapú palack a 40%-os alkoholtartalmú vodka esetében.
Az 57%-ban papírból készült, belső oldalán újrahasznosítható műanyagból készült integrált gátat tartalmazó 500 ml-es palackokat 22 Tesco áruházban árusítják majd 16 fontos ajánlott kiskereskedelmi áron Manchesterben és környékén.
A hagyományos üvegpalackoknál a papírpalackok a cég szerint nyolcszor könnyebbek és könnyebben is szállíthatók, ráadásul papírként újrahasznosíthatók a normál háztartási hulladékban.
– Most egy lépéssel közelebb kerültünk a teljesen bioalapú palackról szóló elképzelésünkhöz. Az eddigiektől teljesen eltérő értéket képviselő csomagolásokat vizsgálunk. Abból indultunk ki, hogy a papír kellemes tapintású, tetszetős, eredeti és könnyű. De ez nem csupán egy papíron létező ötlet – mondta el Elin Furelid, az Absolut jövőbeli csomagolásért felelős igazgatója. – Azt szeretnénk, ha a fogyasztók és a partnerek is csatlakoznának hozzánk a fenntarthatóbb jövő felé vezető utunkon. Együtt a vásárlók igényeinek megfelelő, és a világ számára is szükséges csomagolási megoldásokat tudunk fejleszteni. Ezért is lesznek egyre fontosabbak a hasonlóan gondolkodó szervezetekkel való merész, az esetleges eredményesség előzetes felmérését célzó együttműködések a nettó zéró kibocsátásig vezető utunk során” – fűzte hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >40 év után újra Keith Haring ikonikus dizájnja az Absolut Vodka palackján
Limitált kiadású palackkal tiszteleg az Absolut Vodka a legendás amerikai…
Tovább olvasom >Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >