Egyesült Királyság: a Tesco üzletekben kapható az Absolut vodka első papírpalackos változata
Immár papírpalackban is kapható az Absolut vodka a brit Tescóban, ami mérföldkő a francia italóriás azon törekvésében, hogy 100%-ban bioalapú palackot hozzon létre és csökkentse CO2-kibocsátását.
Ez az eső alkalom, hogy egy globális szeszesitalgyártó cég papír alapú palackokat értékesít kereskedelmi forgalomban, melyek kísérleti jelleggel három hónapig lesznek elérhetők a Tesco üzletekben.
A Pernod Ricard tulajdonában álló márka a teszt során egyrészt insightokat gyűjt a fogyasztóktól, a kiskereskedőktől és az ellátási láncban lévő partnereitől, másrészt megvizsgálja, mennyire működőképes a papíralapú palack a 40%-os alkoholtartalmú vodka esetében.
Az 57%-ban papírból készült, belső oldalán újrahasznosítható műanyagból készült integrált gátat tartalmazó 500 ml-es palackokat 22 Tesco áruházban árusítják majd 16 fontos ajánlott kiskereskedelmi áron Manchesterben és környékén.
A hagyományos üvegpalackoknál a papírpalackok a cég szerint nyolcszor könnyebbek és könnyebben is szállíthatók, ráadásul papírként újrahasznosíthatók a normál háztartási hulladékban.
– Most egy lépéssel közelebb kerültünk a teljesen bioalapú palackról szóló elképzelésünkhöz. Az eddigiektől teljesen eltérő értéket képviselő csomagolásokat vizsgálunk. Abból indultunk ki, hogy a papír kellemes tapintású, tetszetős, eredeti és könnyű. De ez nem csupán egy papíron létező ötlet – mondta el Elin Furelid, az Absolut jövőbeli csomagolásért felelős igazgatója. – Azt szeretnénk, ha a fogyasztók és a partnerek is csatlakoznának hozzánk a fenntarthatóbb jövő felé vezető utunkon. Együtt a vásárlók igényeinek megfelelő, és a világ számára is szükséges csomagolási megoldásokat tudunk fejleszteni. Ezért is lesznek egyre fontosabbak a hasonlóan gondolkodó szervezetekkel való merész, az esetleges eredményesség előzetes felmérését célzó együttműködések a nettó zéró kibocsátásig vezető utunk során” – fűzte hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >