Egyesült Királyság: a Tesco üzletekben kapható az Absolut vodka első papírpalackos változata
Immár papírpalackban is kapható az Absolut vodka a brit Tescóban, ami mérföldkő a francia italóriás azon törekvésében, hogy 100%-ban bioalapú palackot hozzon létre és csökkentse CO2-kibocsátását.
Ez az eső alkalom, hogy egy globális szeszesitalgyártó cég papír alapú palackokat értékesít kereskedelmi forgalomban, melyek kísérleti jelleggel három hónapig lesznek elérhetők a Tesco üzletekben.
A Pernod Ricard tulajdonában álló márka a teszt során egyrészt insightokat gyűjt a fogyasztóktól, a kiskereskedőktől és az ellátási láncban lévő partnereitől, másrészt megvizsgálja, mennyire működőképes a papíralapú palack a 40%-os alkoholtartalmú vodka esetében.
Az 57%-ban papírból készült, belső oldalán újrahasznosítható műanyagból készült integrált gátat tartalmazó 500 ml-es palackokat 22 Tesco áruházban árusítják majd 16 fontos ajánlott kiskereskedelmi áron Manchesterben és környékén.
A hagyományos üvegpalackoknál a papírpalackok a cég szerint nyolcszor könnyebbek és könnyebben is szállíthatók, ráadásul papírként újrahasznosíthatók a normál háztartási hulladékban.
– Most egy lépéssel közelebb kerültünk a teljesen bioalapú palackról szóló elképzelésünkhöz. Az eddigiektől teljesen eltérő értéket képviselő csomagolásokat vizsgálunk. Abból indultunk ki, hogy a papír kellemes tapintású, tetszetős, eredeti és könnyű. De ez nem csupán egy papíron létező ötlet – mondta el Elin Furelid, az Absolut jövőbeli csomagolásért felelős igazgatója. – Azt szeretnénk, ha a fogyasztók és a partnerek is csatlakoznának hozzánk a fenntarthatóbb jövő felé vezető utunkon. Együtt a vásárlók igényeinek megfelelő, és a világ számára is szükséges csomagolási megoldásokat tudunk fejleszteni. Ezért is lesznek egyre fontosabbak a hasonlóan gondolkodó szervezetekkel való merész, az esetleges eredményesség előzetes felmérését célzó együttműködések a nettó zéró kibocsátásig vezető utunk során” – fűzte hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >