Egyesült Államok: a Walmartnál költenek a legtöbbet élelmiszerre, ár-érték arányban az Aldi a legjobb
A Walmart részesül legnagyobb arányban az élelmiszerre fordított vásárlói költésekből az Egyesült Államokban, mely arány kétszer akkora, mint a Kroger esetében – derült ki a MarketForce 6555 fogyasztó megkérdezésével készült „US Grocery Benchmark Study” tanulmányából.
A jelentés megállapította, hogy a fogyasztók pénztárcájából való részesedés tekintetében a Walmart előnye 2017 óta tovább nőtt, ami az elmúlt öt évben folyamatos piaci térnyerést tükröz az Egyesült Államokban.
Amikor a vásárlókat arról kérdezték, hogy a választott élelmiszerboltjukat a „legjobbnak tartják-e a kategóriában”, legjobban a Wegmans Food Markets (76%), a második helyen pedig a H-E-B végzett (73%). A harmadik hely a Publixé (61%).
A Trader Joe’s, a H-E-B és a wisconsini Woodman’s Market voltak a legmagasabb vásárlói hűséggel rendelkező élelmiszermárkák.
A legjobb „ár-érték arányú” üzletnek a fogyasztók 90 százaléka az Aldit választotta, amelyet szorosan követ a Woodman’s Markets (88%) és a WinCo Foods (87%). A top 5 helyezettjei között megtaláljuk még a Lidl (83%) és a Market Basket (81%) láncokat. Az ár-érték arányra vonatkozó szavazást tekintve a Walmart 58%-os eredményt ért el.
A tanulmányból kiderült továbbá, hogy a vásárlók több mint kétharmada három vagy annál több élelmiszerláncnál vásárol. A vásárlói elégedettséget elsősorban a problémamentes élmény, a termékválaszték, az üzlet tisztasága és a fizetés gyorsasága alapozza meg. A készletek kifogyása (63%) és a lassú vagy túl hosszú sor a pénztárnál (21%) voltak a fogyasztók által leggyakrabban említett problémák.
Az is nyilvánvalóvá vált a válaszokból, hogy háromból két vásárló használja valamely élelmiszerlánc weboldalát vagy alkalmazását.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >