Egyesült Államok: a Walmartnál költenek a legtöbbet élelmiszerre, ár-érték arányban az Aldi a legjobb
A Walmart részesül legnagyobb arányban az élelmiszerre fordított vásárlói költésekből az Egyesült Államokban, mely arány kétszer akkora, mint a Kroger esetében – derült ki a MarketForce 6555 fogyasztó megkérdezésével készült „US Grocery Benchmark Study” tanulmányából.
A jelentés megállapította, hogy a fogyasztók pénztárcájából való részesedés tekintetében a Walmart előnye 2017 óta tovább nőtt, ami az elmúlt öt évben folyamatos piaci térnyerést tükröz az Egyesült Államokban.
Amikor a vásárlókat arról kérdezték, hogy a választott élelmiszerboltjukat a „legjobbnak tartják-e a kategóriában”, legjobban a Wegmans Food Markets (76%), a második helyen pedig a H-E-B végzett (73%). A harmadik hely a Publixé (61%).
A Trader Joe’s, a H-E-B és a wisconsini Woodman’s Market voltak a legmagasabb vásárlói hűséggel rendelkező élelmiszermárkák.
A legjobb „ár-érték arányú” üzletnek a fogyasztók 90 százaléka az Aldit választotta, amelyet szorosan követ a Woodman’s Markets (88%) és a WinCo Foods (87%). A top 5 helyezettjei között megtaláljuk még a Lidl (83%) és a Market Basket (81%) láncokat. Az ár-érték arányra vonatkozó szavazást tekintve a Walmart 58%-os eredményt ért el.
A tanulmányból kiderült továbbá, hogy a vásárlók több mint kétharmada három vagy annál több élelmiszerláncnál vásárol. A vásárlói elégedettséget elsősorban a problémamentes élmény, a termékválaszték, az üzlet tisztasága és a fizetés gyorsasága alapozza meg. A készletek kifogyása (63%) és a lassú vagy túl hosszú sor a pénztárnál (21%) voltak a fogyasztók által leggyakrabban említett problémák.
Az is nyilvánvalóvá vált a válaszokból, hogy háromból két vásárló használja valamely élelmiszerlánc weboldalát vagy alkalmazását.
Kapcsolódó cikkeink
Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >Ketchup alapú gyümölcsturmixot dob piacra a Heinz és a Smoothie King az USA-ban
Meghökkentő együttműködéssel rukkolt elő a Heinz és a világ vezető…
Tovább olvasom >„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >