Egyesült Államok: a Walmartnál költenek a legtöbbet élelmiszerre, ár-érték arányban az Aldi a legjobb

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 04. 13. 09:22

A Walmart részesül legnagyobb arányban az élelmiszerre fordított vásárlói költésekből az Egyesült Államokban, mely arány kétszer akkora, mint a Kroger esetében – derült ki a MarketForce 6555 fogyasztó megkérdezésével készült „US Grocery Benchmark Study” tanulmányából.

A jelentés megállapította, hogy a fogyasztók pénztárcájából való részesedés tekintetében a Walmart előnye 2017 óta tovább nőtt, ami az elmúlt öt évben folyamatos piaci térnyerést tükröz az Egyesült Államokban.

Amikor a vásárlókat arról kérdezték, hogy a választott élelmiszerboltjukat a „legjobbnak tartják-e a kategóriában”, legjobban a Wegmans Food Markets (76%), a második helyen pedig a H-E-B végzett (73%). A harmadik hely a Publixé (61%).

A Trader Joe’s, a H-E-B és a wisconsini Woodman’s Market voltak a legmagasabb vásárlói hűséggel rendelkező élelmiszermárkák.

A legjobb „ár-érték arányú” üzletnek a fogyasztók 90 százaléka az Aldit választotta, amelyet szorosan követ a Woodman’s Markets (88%) és a WinCo Foods (87%). A top 5 helyezettjei között megtaláljuk még a Lidl (83%) és a Market Basket (81%) láncokat. Az ár-érték arányra vonatkozó szavazást tekintve a Walmart 58%-os eredményt ért el.

A tanulmányból kiderült továbbá, hogy a vásárlók több mint kétharmada három vagy annál több élelmiszerláncnál vásárol. A vásárlói elégedettséget elsősorban a problémamentes élmény, a termékválaszték, az üzlet tisztasága és a fizetés gyorsasága alapozza meg. A készletek kifogyása (63%) és a lassú vagy túl hosszú sor a pénztárnál (21%) voltak a fogyasztók által leggyakrabban említett problémák.

Az is nyilvánvalóvá vált a válaszokból, hogy háromból két vásárló használja valamely élelmiszerlánc weboldalát vagy alkalmazását.

Chain Store Age

Kapcsolódó cikkeink