Egyél inkább zacskós répát!
Gépből almát árusítani – sok évtizedes ötlet a tengerentúlon, ám a vending automaták használata az iskolákban az egészséges táplálkozás jegyében, ez még az USA-ban is igencsak új próbálkozás. Két trend egymásra találásához is szükség volt az eredményhez: egyrészt az egészségfanatikus amerikaiak az utóbbi években elérkezettnek látták az időt, hogy keményebb eszközökkel küzdjenek a – náluk rendkívül gyakori – gyerekkori elhízás ellen, másrészt gasztronómiai szempontból mind többet adnak arra, hogy a helyi termelők friss áruját vásárolják. (Tegyük hozzá, itthon 5-6 éve működik már az alma-automata projekt – egyelőre az ország 30 iskolájában –, csak éppen Amerikában más a termékek feldolgozottsági foka).
A Cincinnati Mason gimnáziumban például tisztított bébirépát árulnak ugyanolyan zacskókban, mint a chipset, ami bizonyára nem véletlen, ha a termék szlogenjét nézzük: edd úgy, mint a junk foodot – ezt a szigorú nevet ott nemcsak a chipsek és a csokoládék, de a gyorséttermi hamburgerek is kiérdemelték, junk foodnak neveznek szinte minden „üres kalóriákat” tartalmazó ételt. A 85 grammos kiszerelés ára 50 cent, azaz 100 forint. A 3200 diákos középiskolában számtalan szendvics-, kóla- és chips-automata működik, ennek ellenére az első tesztadag répa állítólag egy óra alatt elfogyott. Az Iowa-i Clive iskoláiban pedig az automatákban, a gépeket és a gyümölcsöt forgalmazó két cég együttműködése alapján, tökéletes minőségű banánt kínálnak a gyerekeknek műanyag zacskóban és dobozban egyaránt. Olvastunk szeletelt-magozott-zacskózott friss almáról és körtéről is hasonló összefüggésben, és bizonyára létezik ennél is több érdekes példa a világban – azt viszont már ennyiből is levonhatjuk bíztató tanulságként, hogy az automaták nem biztos, hogy sötét jövőt hoznak étkezésünk világába.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >