Egyedülálló húshelyettesítőt dobott piacra a Food Control
Borsó- és babfehérje felhasználásával fejlesztett ki húshelyettesítő terméket a Food Control vállalatcsoport, mely termék a Creaveg nevet kapta, utalva annak széleskörű felhasználhatóságára. Ez az első olyan készítmény a magyar élelmiszerpiacon, mely megszólalásig hasonlít a húshoz. Nem véletlenül, hisz a terméket megálmodó kutatócsoport küldetése, hogy fenntarthatóbbá tegye a főzési szokásokat.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/03/creaveg_ke%CC%81p-1024x684.jpg)
Húshelyettesítő termék
Három éve összeállt egy kutatócsoport a Food Control szakembereiből, hogy valami egészen egyedülállót hozzanak létre a húshelyettesítők piacán – méghozzá bab- és borsófehérjéből! Mint az ismert az állati eredetű termékek nagy terhet jelentenek a környezet számára és jelentősen hozzájárulnak az üvegházhatás és ezáltal a klímaváltozás kialakulásához is. Mindez arra ösztönözte a Food Control kutatóit, hogy megalkossanak egy olyan húshelyettesítőt, mely azon túl, hogy kiváló minőségű és fehérjékben gazdag, maximálisan hozza a hús állagot. Így született meg a Creaveg, mely immáron országszerte elérhető az üzletekben.
Az, hogy a Creaveg termékek textúrája tökéletesen hasonlít a húshoz, mindvégig kiemelt cél volt. Megálmodói fontos feladatuknak tekintik, hogy megmutassák, hús nélkül is lehet finom és változatos ételeket az asztalra varázsolni, melyeket nemcsak a vegetáriánusok és a vegánok, de a húsevők is örömmel fogyasztanak. Ha a jelen népességnövekedési tendenciát vesszük alapul, akkor 2100-ra már több mint 11 milliárd ember fog élni a Földön, ami azt jelenti, hogy egyre nagyobb szükséglet mutatkozik majd a Creaveg-hez hasonló fehérjeforrások iránt.
“A Creaveg célcsoportja az összes olyan ember, aki apró lépésekben szeretné a tudatos táplálkozás erejével élhetőbbé tenni a Földet, mindezt úgy, hogy az ételek élvezeti értéke megmarad. Húsevőknek, flexitáriánusoknak, vegetáriánusoknak, vegánoknak egyaránt ajánljuk”
– mondta Dr. Tóth András, a Creaveg Kft. fejlesztési vezetője. Hozzátette: “A mottóban (Creative. Conscious. Creaveg.) szereplő alliterációval a termék kreatív jellegét szerettük volna kiemelni, hiszen bármilyen étel elkészíthető belőle a rántott szelettől kezdve, a bolognain és a töltött káposztán át egészen a rakott zöldbabig.”
Bármely helyettesítő termék fogyasztásakor szempont lehet, hogy a tizennégy fő allergén – mint a szója, vagy a glutén, – milyen arányban található meg az adott élelmiszerben. A fejlesztés során erre is odafigyeltek, így ezeket nem is tartalmazza a magyar újítás.
Kapcsolódó cikkeink
Grillpraktikák a hangulatos nyáresti étkezéshez
A hangulatos nyáresti étkezések központi eleme a grillezés, ami egyszerre…
Tovább olvasom >NAK: Hús, hal, zöldség, vagy sajt – a grillrácson mind ízletesen elkészíthető
Javában tart a grillszezon, a boltokba kerülő grilltermékek jelentős része…
Tovább olvasom >Az Év Friss Húsáru Kereskedője lett a SPAR
A SPAR Magyarország két áruháza is rangos elismerést kapott az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árukereső.hu: ezt veszik itthon és a régióban a neten kánikula idején
A nyári hőség egyre intenzívebbé válik, és nem csak Magyarországon,…
Tovább olvasom >Hajápolással egészült ki a Rossmann Rutin
2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő…
Tovább olvasom >Polgárdiban nyitott üzletet a PENNY
Július 25-én Fejér vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY.…
Tovább olvasom >