Egyedi portfólió, magas minőség
Huszonkét év, három ország, számos SuperBrands-elismerés, több száz látványpékség. Röviden ez jellemzi a fagyasztott pékáru készítésével és értékesítésével foglalkozó Pek-Snack Kft.-t. A cég új ügyvezető igazgatója, Antal Csaba mesélt a Pek-Snack jelenéről, tervekről és kihívásokról.
Több mint két és fél évtizedes multis háttér után került a Pek-Snack ügyvezető igazgatói székébe. Hogy érzi magát?
– Nagyon jól, s kimondottan pozitív kihívásnak érzem új feladatkörömet. A multi szabályozott keretei közül tértem át egy viszonylag szabadon irányítható és formálható struktúrába. Nem titkolt szándékunk, hogy regionális szinten működő, a multinacionális vállalatok működéséhez hasonló struktúrában tevékenykedő vállalatcsoportot hozzunk létre.
Három országban is elérhetőek termékeik.
– Jelenleg a Pek-Snack Magyarországon, Csehországban és Horvátországban van jelen. Csehországi gyárunk, a Rina Europe s.r.o. főként a nyugat-európai piacokat látja el prémium minőségű termékekkel, a magyar gyártóközpont pedig a hazai és a horvát piacokra termel fagyasztott pékárut. Folyamatban van a csehországi gyárunk teljes körű integrációja az egységes termelési folyamatba. A növekvő hazai igényeket az igali gyárunk mellett részben a csehországi gyárból látjuk el az idei évtől kezdődően, illetve folyamatosan vezetjük be a magyar piacra a Csehországban készülő termékeinket.
Hogy látja, mekkorát változott az FMCG-piac az elmúlt időszakban fogyasztói elvárások tekintetében?
– Fogyasztói igények szempontjából egyértelműen a tudatos fogyasztói szemlélet került előtérbe. A fogyasztók számára egyre inkább fontos az egészséges táplálkozás, illetve a széles választék. Mi is fontosnak tartjuk, hogy portfóliónkban szerepeljenek laktózmentes, illetve csökkentett szénhidráttartalmú termékek. Választékunkat a hazai termékfejlesztés mellett a csehországi gyárunk termékeivel is bővítjük. Ezen termékek tökéletesen egészítik ki eleve széles választékunkat, érdemes kiemelnünk az eladási pontokon sütést nem igénylő, ezáltal szélesebb körben használható, úgynevezett „készre sütött” cikkelemeket.
Mennyire keresik például a laktózmentes termékeket a vásárlók?
– Azt kell mondanom, hogy kevésbé, mint amennyire vártuk. A nyugat-európai piacokon egyelőre jobban teljesítenek az egészségtudatos táplálkozást, illetve táplálékintoleranciát támogató termékek. Véleményem szerint a hazai piacon is beérik majd ez a fogyasztói trend, mi folytatjuk az ezen szegmensbe tartozó termékek fejlesztését és forgalmazását, illetve erősítjük az eladáshelyi kommunikációnkat, kiemelve a termékelőnyöket.
A fogyasztói szokások változása mellett a másik kikerülhetetlen téma a környezetvédelem.
– Társaságunk versenyképességének alapja a fogyasztói elismerés. Törekszünk arra, hogy cégünknél általánossá váljon a minőség-, környezet- és energiatudatos, felelősségteljes szemlélet – ennek megvalósításához szükségesnek tartjuk tevékenységünknek az IFS Nemzetközi Élelmiszer Szabvány követelményeinek való megfelelését és annak elismertetését, az MSZ EN ISO 14001 szabvány szerinti környezetközpontú irányítási rendszer, az MSZ EN ISO 50001 szabvány szerinti energiairányítási rendszer és az RSPO Supply Chain Certification Standard szerinti működtetését és tanúsíttatását. Működésünket, termékeink minőségét sikeresen hangoljuk össze a természeti értékek megőrzésével, a fenntarthatóság jegyében.
Az online boltok térnyerése rendkívül felgyorsult az elmúlt időszakban. Gondolkodik a Pek-Snack online értékesítésben?
– Partnereink minél rugalmasabb kiszolgálása érdekében mi is rendelkezünk webshoppal, ahol a rendeléseiket le tudják adni úgy, hogy akár már következő nap kiszállításra is kerüljenek termékeink. Viszont szem előtt tartva a felgyorsult üzleti életet is, elengedhetetlennek érezzük a fejlesztését, ami a terveink szerint az év végére meg is valósul. Ami a magánvásárlókat illeti, nekik nem szállítunk közvetlenül, de a partnereinken keresztül tudnak rendelni ők is.
Milyen rövid és hosszú távú tervei vannak ügyvezető igazgatóként?
– Rövid távon partnereink és a fogyasztók tökéletes ellátását szeretnénk megoldani a lehető legmagasabb színvonalon, míg közép- és hosszú távú elképzelésünk az, hogy egy strukturáltan működő, regionális multit hozzunk létre Magyar-, Cseh- és Horvátország integrált működésével, valamint a piacok egységes lefedésével. Gondolkodunk további külföldi expanzióban is, de erről most még korai beszélnünk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Márkák lábnyoma – avagy mi a közös a Coca-Colában, a Kinderben és a Riskában?
Bár 2023-ban a gazdasági és politikai kihívások miatt nehezített pályán…
Tovább olvasom >