Egy szezon alatt 250 milliós forgalmat értek el a büfékocsik
2017-benn, március és szeptember között 250 millió forintos forgalmat ért el az utcai étkezést nyújtó büfékocsikkal (food truckok) a Food Truck Show Hungary Kft., ami 2016-hoz képest 35 százalékos növekedés – közölte a cég az MTI-vel.
A forgalom bővüléséhez nem csak a saját rendezvények, de az egyre népszerűbb catering szolgáltatás is hozzájárult, amely fél év alatt 40 százalékkal magasabb, 54 millió forint feletti nyereséget eredményezett a cégnek.
A közlemény szerint a növekvő piaci lehetőségek miatt a büfékocsik száma nő, az új vállalkozások mellett sokan egynél több egységet is üzemeltetnek. A kft. 130 food truckkal áll kapcsolatban országszerte, közülük alvállalkozókat foglalkoztatnak egy-egy rendezvény lebonyolítására.
A cég szerint sokan azért vágnak bele a vállalkozásba, mert 5 millió forint kezdőtőkével már el lehet indulni, a befektetett pénz pedig egy-másfél év alatt megtérülhet. Egy-egy rendezvény alkalmával általában a bevétel negyedét kell a rezsiköltségre költeni, az ételek bekerülési költsége, valamint az útiköltség a kínált termékek árának körülbelül 35 százalékát teszi ki. Egy minőségi szolgáltatást nyújtó egység egy átlagos rendezvénynapon 100 és 800 közötti tételt ad el a kínálattól függően.
Március és szeptember között a food truckok a 110 rendezvénynap alatt 166 ezer tételt értékesítettek. A food truck catering szolgáltatás további elterjedése ezt a számot is növelheti majd a jövőben – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
McDonald’s „food truck”
Kényszer szülte, ám annál jobb ötlet: a világ egyik legszebb…
Tovább olvasom >Happy Pipi: food truckok üzemeltetésébe fogott L.L. Junior
Az ismert zenész, LL Junior új vállalkozásba kezdett „Happy Pipi”…
Tovább olvasom >A Nébih a food truck szektort figyelmezteti a szabályokra
Elindult a szezon, a Nébih pedg összegyűjtötte, mire kell ügyelniük…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >