Egy szezon alatt 250 milliós forgalmat értek el a büfékocsik
2017-benn, március és szeptember között 250 millió forintos forgalmat ért el az utcai étkezést nyújtó büfékocsikkal (food truckok) a Food Truck Show Hungary Kft., ami 2016-hoz képest 35 százalékos növekedés – közölte a cég az MTI-vel.
A forgalom bővüléséhez nem csak a saját rendezvények, de az egyre népszerűbb catering szolgáltatás is hozzájárult, amely fél év alatt 40 százalékkal magasabb, 54 millió forint feletti nyereséget eredményezett a cégnek.
A közlemény szerint a növekvő piaci lehetőségek miatt a büfékocsik száma nő, az új vállalkozások mellett sokan egynél több egységet is üzemeltetnek. A kft. 130 food truckkal áll kapcsolatban országszerte, közülük alvállalkozókat foglalkoztatnak egy-egy rendezvény lebonyolítására.
A cég szerint sokan azért vágnak bele a vállalkozásba, mert 5 millió forint kezdőtőkével már el lehet indulni, a befektetett pénz pedig egy-másfél év alatt megtérülhet. Egy-egy rendezvény alkalmával általában a bevétel negyedét kell a rezsiköltségre költeni, az ételek bekerülési költsége, valamint az útiköltség a kínált termékek árának körülbelül 35 százalékát teszi ki. Egy minőségi szolgáltatást nyújtó egység egy átlagos rendezvénynapon 100 és 800 közötti tételt ad el a kínálattól függően.
Március és szeptember között a food truckok a 110 rendezvénynap alatt 166 ezer tételt értékesítettek. A food truck catering szolgáltatás további elterjedése ezt a számot is növelheti majd a jövőben – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A megemelkedett árak miatt aggódik a street food-ágazat
A food truck meghatározó eleme a magyar gasztronómiának, egyre trendibb…
Tovább olvasom >Meki food truck – A nap videója
A McDonald’s brazíliai reklámügynöksége műfajilag aligha besorolható vendéglátóhelyetalakított ki, de…
Tovább olvasom >Végre, megint miénk itt a tér!
Ünnep, tradíció, kultúra, étel-ital, rengeteg élmény – ezt jelenti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Osztrák Burger King kampány: a növényi burger az új „normális”
A gyorsétteremlánc ausztriai éttermeiben folytatódik a növényi alapú fogások bevezetése,…
Tovább olvasom >Továbbra is a Nestlé a világ legértékesebb élelmiszermárkája
A Brand Finance, a világ vezető márkaértékelési tanácsadó cége összeállította…
Tovább olvasom >Az írországi ALDI lemondott hűségprogramjairól a vásárlók érdekében
A Coyne Research az Aldi Ireland megbízásából készített új tanulmánya…
Tovább olvasom >