Egy hónap alatt pozitívba fordult az internetezők véleménye a terasznyitásról
Nem mindenki örült az áprilisi nyitásoknak, a médiában az első teraszozós hétvégéről megjelent beszámolókat vizsgálva kiderült, az érzelmekkel teli netes említések 66 százaléka negatív volt.
Az április 24 – május 25. közötti időszakban 202 705 db teraszozással kapcsolatos említés történt, ebből több mint 47 000 az első hétvégén. Azóta azonban nagyot fordult az online tér véleménye a SentiOne felmérése szerint, a pünkösdi hétvégére megenyhültek az internetezők a témában: ha az érzelmekkel teli bejegyzéseket nézzük, 70%-ban pozitívan vélekednek a teraszokról.
Az április végi nyitást többen kritizálták, különösen a nagyvárosok teraszait ellepő emberáradat fotóit, videóit látva, legtöbbet erről Budapesten beszéltek, de más nagyvárosokban is téma volt a régi-új szórakozási lehetőség. A legpozitívabb online beszélgetések, reakciók Szombathelyen voltak, ezzel szemben az enyhítéseknek Miskolcon örültek legkevésbé. A legnépszerűbb kifejezés a “hiányoztatok” volt, amely használatára a Csodás Magyarország Instagram oldala buzdította az internetezőket, a viszontlátás örömét és a terasznyitással kapcsolatos tartalmakat legtöbben ezzel a hashtaggel látták el.
A hónap nyertesei voltak még a sörgyártók és az Unicum is. A legtöbbet használt szavak között Nánási Pál és Ördög Nóra boltjához köthető ’nekemabalaton’ kifejezés is népszerű volt, de sokan beszélgettek grillezésről is az elmúlt hónapban.
A vizsgált egy hónap alatt – valószínű a javuló járványügyi adatoknak köszönhetően – teljesen megváltozott az internetezők véleménye a teraszok nyitásáról. Ha a semleges hangvételű megjegyzések mellett az érzelmeket is kifejező bejegyzéseket vizsgáljuk, akkor szinte pontosan megfordult az arány: míg áprilisban kétharmad-egyharmad arányban voltak inkább negatív-pozitív vélemények, május végére már sokkal többen örültek a terasznyitásnak, mint kritizálták.
A Sentione azokat a 2021.04.24-05.25 között publikusan közzétett online tartalmakat elemezte, melyben a terasz, teraszozás illetve a terasz és megyeszékhelyek neveinek szókapcsolatának minden lehetséges variációja megjelenik, vagy hozzá kötődik. Az elemzés alapját a magyar internetezők portálokon, blogokon, fórumokon, közösségi média felületeken található publikus tartalmai adták.
Kapcsolódó cikkeink
Ezt gondolják a magyarok az energiaválság, a háború és a zöld átállás összefüggéseiről
A magyarok háromnegyede szerint az ukrajnai háborúnak és a magas…
Tovább olvasom >Még nem a régi az Oktoberfest
Az elfogyasztott sör mennyisége visszaesettKét év pandémia miatti szünet után…
Tovább olvasom >Ha Covid, akkor plusz asztalok – A nap képe
A Velencei-tó körül működő vendéglátóhelyek egyik legismertebbike, a velencei Gajdos lángosozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fekete új árnyalatai
Az elmúlt évben a hazai kávépiac mennyiségében csökkenő, értékében növekvő tendenciát…
Tovább olvasom >Újra lehet jelentkezni a HoReCa Hősök pályázatra!
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event Tagozata és…
Tovább olvasom >MMSZ HoReCa és Event Tagozat – marketing webshop
A METRO Gasztroakadémián tartott magarketingkommunikációs workshopot március 29-én a Magyar…
Tovább olvasom >