Egy generáció a változásért: 25. évfordulóját ünnepli a MARS Magyarország
A Mars magyarországi fennállásának 25. évfordulója alkalmából hivatalosan is bemutatta a “Fenntarthatóság egy generáció alatt” elnevezésű tervét, mellyel jelképesen útnak indította a következő negyed évszázad sikeres és fejlődő piaci jelenlétét. A Mars az elkövetkező években csaknem 1 milliárd dollárt fektet az olyan, üzletet és társadalmat fenyegető problémák megoldásába, mint a klímaváltozás, az ellátási láncban tapasztalható szegénység, valamint az erőforráshiány. Az évforduló alkalmából szakértők, valamint Pamela Mars-Wright, a Mars család negyedik generációs tagjának közreműködésével vitatták meg a fenntarthatósággal és generációs változásokkal kapcsolatos nézeteket.
Frank C. Mars csaknem egy évszázaddal ezelőtt, a saját konyhájában indította el vállalkozását – a jelenleg is családi kézben lévő vállalat azóta számos ismert terméket és szolgáltatást nyújt vásárlók és házikedvencek milliói számára. Napjainkban a Mars 100.000 munkatársat foglalkoztat világszerte, és a nemzetközileg kedvelt márkák mellett 10 milliárd dolláros gazdasági értéket tudhat magáénak. Számos márka, például a Pedigree®, a Whiskas®, a Royal Canin®, az M&M’s®, a Snickers® és az Orbit® a magyar piacon is rendkívül népszerűek.
Negyed évszázados fejlődés
A Mars Magyarország egy mindössze tíz fős vállalkozásból mára száz főt foglalkoztató nagyvállalattá nőtte ki magát. A cég 1992 óta van jelen a magyar piacon, és nem csak a csokoládé-, a rágógumi- és az édességipar területén működik, hanem egyéb élelmiszeripari kategóriákban, illetve a kisállateledelgyártás területén is: a Mars Európa egyik legnagyobb kisállateledelgyárát üzemelteti Csongrád-Bokroson, ahol száraz állateledelt és a többi között Pedigree Dentastix® jutalomfalatokat gyártanak.
A Mars hazai kereskedelmi egységei összesen 20 nemzetközi márkát forgalmaznak, melyek 2016-ban 19,4 milliárd forintos éves bevételt generáltak. A Csongrád-Bokroson üzemelő, 800 munkatársat foglalkoztató Mars Magyarország Kisállateledelgyártó Kft., az 50 legeredményesebb exportőr közé tartozik Magyarországon, és évente több mint 100.000 tonna állateledelt gyárt a világ számos piacára.
Készen a jövőre: Fenntarthatóság egy generáció alatt
A Mars regionális és globális szinten is hiszi, hogy vállalata csak akkor fejlődhet és maradhat fenn a következő nemzedékek számára, ha az emberek, akikkel a Mars dolgozik – a nyersanyagokat kitermelő gazdáktól a munkatársakon át a fogyasztókig – szintén fejlődnek. Egészséges bolygó nélkül azonban egyikük sem fejlődhet.
A Mars „Fenntarthatóság egy generáció alatt” elnevezésű terve tudományosan alátámasztott, előremutató és ambiciózus törekvéseket tartalmaz azzal a céllal, hogy hatást gyakoroljon a teljes, kiterjesztett ellátási láncra. A terv azokra a területekre fókuszál, melyekben a Mars képes hatást gyakorolni az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaiban megfogalmazott globális problémákra.
A “Fenntarthatóság egy generáció alatt” terv három egymáshoz szorosan kapcsolódó törekvést tartalmaz:
• Egészséges bolygó – a Mars a tudomány által meghatározott mértékben csökkenti a környezetre gyakorolt hatását, így biztosítva bolygónk egészségét. A terv az éghajlatvédelemre, a vízgazdálkodásra és a földhasználatra koncentrál. A vállalat célul tűzte ki, hogy 2050-ig 67%-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, ezzel jelentősen kiterjesztve a korábban megfogalmazott célokat.
• Virágzó karrier – a Mars jelentős mértékben javítja az értékláncukban dolgozó csaknem 1 millió ember munkakörülményeit, lehetőséget biztosítva számukra a fejlődésre – összpontosítva a jövedelmek növelésére, az emberi jogok tiszteletére, valamint a nők számára elérhető új lehetőségek biztosítására. Létrehozták a Livelihoods Fund for Family Farming alapot, hogy elősegítsék a fenntarthatóságot, valamint a szegénység csökkentését a kiterjesztett ellátási láncban, illetve a Farmer Income Lab nevű munkacsoportot, ami azoknak a hiányzó adatoknak a pótlásáért felel, melyek feltétlenül szükségesek a kisbirtokos gazdák szegénységének felszámolásához.
• Tápláló boldogság – a Mars a tudomány, az innováció és a marketing segítségével emberek és háziállataik millióinak biztosít egészségesebb és boldogabb életet. A terv folytatja a Mars jelenlegi élelmiszerbiztonsági, termék- és összetevőfejlesztési, valamint a felelős marketinggel kapcsolatos törekvéseit.
Egy esemény, amely megalapozta a következő 25 évet
A Mars az évforduló alkalmából szakértők segítségét kérte, hogy minél több szemszögből és minél hatékonyabban elemezhessék a fenntarthatósággal kapcsolatos nézeteket. „A „Fenntarthatóság egy generáció alatt” terv lehetővé teszi, hogy olyan mértékben és módon növekedjünk, amelyre büszkék lehetünk. Nagyapám, id. Forrest Mars több mint 70 évvel ezelőtt fogalmazta meg a vállalat célkitűzését, mely szerint mind a gyártási, mind a forgalmazási oldalon dolgozók számára közös előnyöket kell teremtenünk a munkák során” – összegezte a Mars kölcsönösséggel kapcsolatos megközelítését Pamela Mars-Wright, a Mars család tagja. „A tudomány állításaira támaszkodva el kell végeznünk a feladat ránk eső részét” – tette hozzá. A Mars elkötelezett az iránt, hogy aktívan fektessen a jövőbe, és előremutató nézeteket követve egy jobb és egészségesebb világot hagyjon maga mögött a következő generációk számára.
„Az évszázad legnagyobb kihívása a vízhiány lesz: az összes víz 80%-át a mezőgazdaság használja, így egészséges víz nélkül nem létezhet élelmiszerbiztonság, nem számolhatjuk fel a szegénységet vagy az éhezést, sőt, a vízügyi problémák megoldása nélkül az energiabiztonságot sem garantálhatjuk. Örömmel tölt el, amikor olyan nemzetközi nagyvállalatok, mint a Mars fellépnek az ehhez hasonló, fenyegető problémákkal szemben” – tette hozzá Prof. Szöllősi-Nagy András, az UNESCO Nemzetközi Hidrológiai Programjának elnöke.
“A mai fogyasztók már mások, mint 20 évvel ezelőtt: napjainkban a fogyasztó megkérdőjelezi a status quot, jól informált, és hitelességet keres a termékekben, amelyeket megvásárol. Egyre több fogyasztó fordul közvetlenül a cégekhez a termékek eredetével és az előállítás fenntarthatóságával kapcsolatban” – mondta Földes Annamária, az IPSOS ügyfélélmény-fejlesztésre szakosodott csoportjának vezetője.
“Nem vezethetjük többé úgy a vállalatot, ahogyan eddig – globális szintű fellépésre van szükség” – tette hozzá Sófalvi Attila, a Mars Magyarország piaci igazgatója.
A másokkal való törődés alapvető érték
„Az, hogy egy vállalat a szociális intézmény szerepét is betöltse, alapvető feladat. A fiatal generáció egyre jobban ösztönzi a munkaadókat arra, hogy a munkahelyek emberibbé váljanak, és az általuk választott cég a társadalmi felelősségvállalás területén is hatékonyan tevékenykedjen” – mondta Enczi Judit, a Hill International Magyarország vezető tanácsadója.
„A Mars elkötelezett, hogy a „Fenntarthatóság egy generáció alatt“ terv keretein belül itthon is változást hozzon az emberek és házikedvenceik számára. 2018-ban például tizedik alkalommal indítjuk útnak a „Segíts a menhelyeknek“ kampányunkat“ – hangsúlyozta Sófalvi Attila. A kezdeményezésnek köszönhetően a Mars eddig több mint 125 tonna Whiskas® és Pedigree® állateledelt adományozott a kiválasztott menhelyek számára.
A vállalat az Orbit® Gyermekmosoly kampány során az SOS Gyermekfalvakkal együttműködve több mint 11 millió forintot adományozott a hátrányos helyzetű gyermekek számára, hogy ismét egészséges mosolyt varázsolhassanak az arcukra. A „Fenntarthatóság egy generáció alatt“ tervben megfogalmazott értékek mentén cég az elkövetkező években szeretné továbbfejleszteni és kiterjeszteni ezeket a tevékenységeket.
Kapcsolódó cikkeink
A Hershey felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Mondelez
A Mondelēz International a Hershey csokoládégyártó felvásárlását fontolgatja, amivel a…
Tovább olvasom >48 milliárd forint vissza nem térítendő eszközbeszerzési támogatásra pályázhatnak a kkv-k
Negyvennyolcmilliárd forint vissza nem térítendő, eszközbeszerzési és technológiafejlesztési támogatásra pályázhatnak…
Tovább olvasom >Jót tenni és jól működni
A Mars Incorporated jelentős előrelépést tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >