Egy felmérés szerint a pályakezdők kétharmada 350 ezer forint feletti fizetésre vágyik
A pályakezdő fiatalok kétharmada 350 ezer forint fölötti bruttó fizetést szeretne kapni havonta, a megkérdezettek alig több mint harminc százaléka érné be havi 350 ezer forint vagy az alatti fizetéssel – tájékoztatta a Work Force humánerőforrás szolgáltató a megbízásából készült felmérés eredményéről az MTI-t csütörtökön.
A fiatalok 27 százaléka 350 és 450 ezer forint közötti bérre vágyik, 10 százalék fölött van azok aránya, akik 600-800 ezer forintos fizetést is reálisnak tartanak, a válaszadók 2,7 százaléka pedig már az induláskor milliós fizetésben gondolkodik – ismertették a részleteket.
A fiatalok 10 százaléka nem tudta megmondani, hogy mennyit szeretne keresni.
A kutatás szerint a munkahelyválasztáskor a versenyképes fizetés mellett a rugalmas munkaidő és a nyitott, támogató vezetők a legfontosabb szempontok a fiatalok számára. A befogadó csapat és az előrelépés lehetősége is ott szerepel a legfontosabb tényezők között.
A fiatalok többsége magabiztos, ha arról van szó, hogy sikerül-e a képzettségének megfelelő munkahelyet találni: 70 százalékuk jelezte, hogy nem tartja nehéznek a számára megfelelő munkahely megtalálását – jelezték a közleményben.
A munkahelyet kereső fiatalok elérésére a felmérés alapján a legjobb felület a Facebook, a válaszadók 60 százaléka jelezte, hogy ott keres állást. A második legnépszerűbb platformot a munkáltatók saját digitális felületei jelentik, 35,4 százalék tájékozódik ilyen módon.
A kutatást a Work Force megbízásából az Atkári Research&Analysis végezte el 500 fős mintán a 18-25 év közöttiek körében, 2022 májusában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: reálisnak tűnik a következő években az 1000 eurós minimálbér elérése
A következő években a minimálbér elérheti a 400 ezer forintot,…
Tovább olvasom >Innovatív fejlesztések az agrárszakképzésben
Az ágazati képzőközpontokban elindított okostanterem program célja, hogy a duális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >