Magazin: Egy évforduló margójára

Szerző: Balogh Tibor Dátum: 2021. 02. 22. 07:22

Lassan már 30 éve, hogy ebben az iparágban dolgozom. Tisztán emlékszem még, hogy milyen volt „kutasként” elgémberedett kézzel pénzt számolni a téli hidegben és kiadni az árut, majd drukkolni, hogy a 20-30 perces ebédszünetben a személyzeti helyiség olajradiátora annyira átmelegítsen, hogy a következő 2-3 órát ismét ki lehessen bírni. Azóta sok minden változott, én is a másik oldalról látom a kúthálózatot, melyet vezetek, de nem felejtettem, milyen az élet a töltőpisztoly mellől nézve.

 

Balogh_Tibor_OMV

Vendégszerző:
Balogh Tibor
ügyvezető igazgató
OMV Hungária

Más helyzet, más kihívások állnak előttem, egy dolog azonban nem változott: az előttünk álló feladatot a lehető legjobban kell megoldani. Ez az egy, ami előrevisz. Hiszem, hogy mindig előre kell nézni, de a múlt tapasztalatai segítenek abban, hogy a jövőre nézve jó döntéseket hozzunk.

Az OMV az elmúlt 30 évben Magyarország meghatározó töltőállomás-hálózata lett. Ez a 30 év bőven tartogatott kihívásokat, melyekkel meg kellett küzdenünk. Lassan már egy éve annak, hogy a járvány olyan új helyzetet teremtett, melyre senki nem volt felkészülve. A számaink és a visszajelzések azt mutatják, hogy más országok OMV-tagvállalataihoz képest is sikeresebben álltunk helyt.

Igyekeztünk a lehető legtöbb szempontnak megfelelni: a legkisebb veszteséggel átvészelni a helyzetet, megtartani az alkalmazottakat, biztosítani a zavartalan ellátást, valamint védeni a vásárlók és a munkavállalók egészségét, így észrevétlenül is a mindennapjaink része lett az állandó újratervezés.

A fentiek közül dolgozóink és ügyfeleink egészségének védelme került az első helyre, hiszen ez teremtette meg az alapot, minden további cél eléréséhez. Az országban elsőként sikerült kialakítani a kasszazónát és a vásárlókat elválasztó plexifalat egy teljes kúthálózatban, szinte azonnal biztosítottunk maszkokat és kellő mennyiségű fertőtlenítőszert, illetve megkezdtük az online élelmiszer-rendelés és -kiszállítás kialakítását, mely mára 90 töltőállomásunkon elérhető a Netpincéren keresztül. Emellett rendkívül fontosnak tartottam a teljes hálózat rendszeres tájékoztatását az új helyzettel kapcsolatban felmerülő teendőkről és a tőlünk várható segítség formáiról, hiszen a járvány számukra nehezebb munkavégzést eredményezett lényegesen nagyobb kockázat mellett. Miközben minden egyik pillanatról a másikra változott, a gyors döntések mellett szükség volt türelemre, empátiára és nem mellékesen minden munkavállaló teherbírására. Pályám hosszú évek óta az OMV-hez köt. Mindig is tudtam, hogy a társaságunknál dolgozó emberekre lehet építeni, 2020 mutatta meg, hogy ez mennyire így van.

A mi esetünkben a járvány kihívásainak kezelésében nagyon fontos szerepet játszott, hogy eleve szigorú szabályok szerint működünk, hiszen egyszerre kezelünk veszélyes anyagokat, felelősségünk van abban, hogy biztosítsuk az ország mozgásban maradását, és a hozzánk betérőket magas minőségű élelmiszerrel lássuk el. Az átgondolt építkezés ezúttal is meghozta a gyümölcsét. Idén már 8 éve, hogy a SPAR Express üzletekkel rendelkező benzinkútjaink egyszerre kínálják a tankolás és a gyors napi bevásárlás összekötésének a lehetőségét, és vevőink megtapasztalták, hogy ezekre az üzletekre mindig számíthatnak. A 15 éve bevezetett szigorú HACCP-szabályozás a járvány idején is megállta a helyét, és egyetlen töltőállomást se kellett teljesen bezárnunk. Vagyis az évek alatt lerakott alapok, a legnagyobb szükségben bizonyultak támasznak.

Természetesen a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a kutakon dolgozók ma már teljesen más körülmények között végezhetik a munkájukat, mint ahogyan azok dolgoztak, akik a 90-es években velem együtt egy köteg ötszázassal a zsebükben álltak kint a hidegben. Ugyanakkor a világ is nagyot fordult, mások az elvárások, mások a kihívások, de a cél ugyanaz: a lehető legjobban csinálni. És akkor meg lehet küzdeni hideggel, válsággal, vírussal. //

Kapcsolódó cikkeink