Egy év alatt harminc százalékkal nőtt a digitális alkalmazások használata egy felmérés szerint
Egy év alatt átlagosan harminc százalékkal több digitális alkalmazást kezdtek el használni az emberek, mint korábban, miközben a fogyasztók 76 százalékának egyértelműen nagyobbak lettek az elvárásai egy-egy szolgáltatással szemben: a Cisco AppDynamics felmérése szerint például a válaszadók 57 százaléka nem használja többet azt az alkalmazást, amelyik nem teljesít a várakozásának megfelelően.
Az elemzés szerint a fogyasztók 60 százaléka az alkalmazást és az üzemeltető céget hibáztatja a hiba jellegétől függetlenül, ha bármi problémát tapasztal.
A világszerte több mint 13 ezer válaszadó digitális viselkedését vizsgáló tanulmány rávilágított, hogy a felhasználók egyre inkább zéró toleranciát tanúsítanak a nem, vagy nem megfelelően működő alkalmazásokkal szemben. Nem számít, hogy az alkalmazáson belül van-e a baj – például lassan betöltő oldalak, állásidő vagy biztonsági hibák – vagy olyan külső tényezők okozzák azt, mint a rossz internetkapcsolat, a lassú fizetési kapuk és egyéb technikai problémák. A fogyasztók szemében nincs különbség, a fennakadásokért az alkalmazást, illetve az azt üzemeltető céget, brandet, márkát teszik felelőssé.
Az emberek 72 százaléka ugyanis úgy véli, hogy az adott cég vagy brand felelőssége a digitális szolgáltatás vagy applikáció hibátlan működésének biztosítása, 92 százalékuk pedig elvárja, hogy a digitális szolgáltatások megbízható és konzisztens teljesítményt nyújtsanak.
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége, 85 százaléka számára a mindennapok elengedhetetlen részévé váltak digitális szolgáltatások, és 84 százalékuk szerint ezek a szolgáltatások segítettek átvészelni a világjárványt. Ebből következően a fogyasztók lojalitása közvetlen kapcsolatban áll azzal, hogy melyik márka fektetett be jelentős mértékben digitális szolgáltatásainak fejlesztésébe az elmúlt időszakban: 67 százalékuk például lojálisabb lett az olyan márkákhoz, amelyek kivételesen magas minőségű digitális szolgáltatás biztosítanak.
A válaszadók jelentős hányadának, 61 százalékának jelentősen és hosszú távon megváltoztak a digitális szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásai: 73 százalékuk gondolja úgy, hogy még ha az élet vissza is tér a normális kerékvágásba, továbbra is támaszkodni fognak a már igénybe vett digitális szolgáltatásokra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: visszatért a magyarok utazási kedve
Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni idén, és…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >A szállás kiválasztásánál az ár mellett az elhelyezkedés és a minőség is fontos szempont
A szállás kiválasztásánál az ár mellett a legfontosabb szempont az…
Tovább olvasom >További cikkeink
TIM: növekszik a kereslet a környezettudatos termékek iránt
A fogyasztói társadalomban egyre többen választják a környezettudatos életmódot, egyre…
Tovább olvasom >Az EP jóváhagyta az euró horvátországi bevezetését
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén támogatta, hogy Horvátország huszadik…
Tovább olvasom >Lassult az euróövezet gazdasági teljesítménynövekedése júniusban
Lassult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >