Egy családi sikertörténet
2019-ben ünnepli negyedszázados jubileumát a Kunság-Szesz Zrt. A 25 éves múltra visszatekintő kiskőrösi cég családi vállalkozásként indult, s mára az ország egyik legnagyobb szeszipari üzemévé nőtte ki magát. Születésnapi számvetésre Nagy László vezérigazgatót, a cég alapító tulajdonosát kértük.
– Hogyan határozná meg a Kunság-Szesz szerepét 2019-ben?
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2019/09/Nagy-L%C3%A1szl%C3%B3-kuns%C3%A1g_opt_c-223x300.jpg)
Nagy László
vezérigazgató
Kunság-Szesz
– A cég hideg úton előállított kommersz szeszes italok, valamint prémium kategóriás pálinkák és egyedi keserű likőr gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Termékpalettánkon az alacsonyabb árfekvésű kommersz szeszes italoktól az exkluzív minőségi termékekig közel 50-féle ital található. Az évek során kialakult kereskedelmi hálózatunkat közel száz nagykereskedő partner és több ezer kiskereskedés alkotja.
– Ön miben látja sikerük okát?
– Kis családi vállalkozásból építettük fel a mára már milliárdos forgalmú céget. Legfontosabb volt számunkra a folyamatos minőség biztosítása és a helytállás a működésünk minden területén. Egyszerre adunk minőséget és őrizzük a tradíciókat.
Szeretnek nálunk dolgozni a munkavállalóink, mert nagy cégként is megőriztük annak családias hangulatát. Figyelünk rájuk, és figyelünk a partnereinkre, vevőinkre egyaránt; nálunk első a vásárló. Mindezek mellett folyamatosan fejlesztjük a gyártási technológiánkat, és soha nem tévesztjük szem elől azt a mondást: amikor a kész terméket nézzük, amikor érezzük az illatát, olyan, mintha a saját gyermekünk volna.
– Milyen vezetői filozófia szerint dolgozik?
– Az elmúlt 25 éves történetünk, sikereink és fejlődésünk tapasztalata számomra az, hogy hinni kell az álmainkban, dolgozni a megvalósításukért és szeretni azt, amit csinálunk – a minőségi elvárásainkból sohasem engedve. Szeretni kell a munkánkat és tisztelni a partnereinket, legyen szó akár kiskereskedőről, akár fogyasztóról. Így indulunk neki a következő évtizedeknek.
– Mire büszke igazán?
Termékeink évek óta rendre elnyerik a szakmai elismeréseket: több mint 80 díjat vagy győzelmet tudhatunk magunkénak a hazai és nemzetközi elismerések terén. Prémium kategóriás termékeink közül a Mátyás Mézes Barack Likőr 2012-ben elnyerte a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet. Külön elismerés, hogy a 2018-ban Tirolban megrendezett Destillata Nemzetközi Párlatversenyen a Mátyás Keserű Likőr aranyérmet szerzett, valamint az Év Keserű Likőrje lett. 2019-ben a Mátyás Keserű Likőr ismét díjazott lett ezen a nemzetközi versenyen, ezüstérmet kapott, az Irsai Olivér szőlő pálinkát aranyéremmel, a Szilva pálinkát, Cserszegi fűszeres szőlő pálinkát pedig ezüstéremmel jutalmazták.
– Mi volt az elmúlt évek legérdekesebb innovációja?
– A folyamatos fejlesztés, piackutatás, vevői igények figyelembevételével megalkottuk prémium keserűnket, a Mátyás Keserű Likőrt. A legmagasabb minőségi követelményeknek megfelelve, magas színvonalú technológiával, titkos recept alapján állítjuk elő az értékes, alkoholos esszenciát, amelynek egyedi ízét a páratlan gyógy- és fűszernövények adják. A Mátyás kori reneszánsz fűszerek – zsálya, árnika, ürömfű, hársfavirág – újraélednek a Mátyás keserűben.
– Mitől jó a jó?
– A Kunság-Szesz Zrt. előremutató törekvéseit jól tükrözte a 2013-ban megnyílt pálinkafőzde, mely vállalkozásunkat az ország egyik legnagyobb pálinkagyártó üzemeként évi több ezer liter kiváló minőségű pálinka előállítására tette alkalmassá. Az új gyáregységben a legmodernebb, számítógép-vezérlésű pálinkafőző berendezéseket használjuk, melyek alkalmasak egylépcsős és kisüsti pálinkák gyártására is.
A pálinkák előállításához szükséges gyümölcsöket kizárólag magyar termelőktől vásároljuk, ezzel is biztosítva a kiváló minőséget és a magyar kistermelők piacát. A Mátyás termékcsaládon belül kerülnek piacra Mátyás Pálinkák néven; úgy gondoljuk „A lényeg, hogy a pohárba töltve felismerjük a gyümölcsöt, ne a címke döntsön!”
– 25 év sikerei után hogyan tervezi a jövőt?
– A Kunság-Szesz Zrt. sikertörténete egy gyerekkori álom valóra váltását jelentette.
Az alapító tulajdonosok a cégvezetéssel együtt új célokat tűztek ki: elsősorban új termékeinket, a Mátyás Keserű Likőrt és a Mátyás Pálinkákat szeretnénk a prémium kategóriás italok között sikerre vinni. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Elsüteményesedés
A népszerű spiritfajták termékfejlesztésének egyik fő iránya az ízesítés. És ahogy…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Milyen hatással vannak a népszerű italok a fogakra? Egy amerikai fogorvos kísérlete
A kísérlet szerint a legerősebb fogfestőnek a vörösbor bizonyult. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >