Egészségvédő tejtermékeket fejlesztett a MATE és a Fino Food Kft.
Egészségvédő tejtermékeket fejlesztett ki a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) kaposvári kampusza, valamint a Fino Food Kft.; a felsőoktatási intézmény és a tejipari cég napokban zárult, 1,8 milliárd forintos projektjének eredményeként készülő élelmiszerek jövőre az üzletek polcaira kerülhetnek – tájékoztatta a MATE közleményben az MTI-t.

Már ismert termékek továbbfejlesztéséről van szó
Szommerné Egyed Lindát, a Fino-Food Kft. ügyvezetőjét idézve azt írták: „a magyarok által leginkább kedvelt tejtermékeket fejlesztették tovább” a három évig tartó, döntő részben európai uniós pályázati forrásból megvalósult programban.
Az együttműködésnek köszönhetően trappistasajtot D-vitaminnal, lizinnel és süngombával dúsítottak, emellett készítettek natúr és gyümölcsjoghurtokat, valamint sajtkrémet is – jelezte a cégvezető, hozzátéve, hogy az új tejtermékek „igazi energia- és immunerősítő bombaként” szolgálják az egészséget.
Mint írták, a robottechnológián és a precíziós gazdálkodáson alapuló kaposvári fejlesztés az élelmiszerbiztonság szempontjából is kiemelt jelentőségű, továbbá „a szántóföldtől az asztalig szemléletnek” megfelelően a takarmány előállításától a tehénfejési technológián át a tej feldolgozásáig a teljes termékláncot érinti.
A projekt részeként a kaposvári kampuszon fejőrobotos istállót alakítottak ki, takarmányozási kísérleteket folytattak, a beruházások lehetővé tették, hogy a hallgatók testközelből ismerhessék meg az állattenyésztésben használt legmodernebb technológiákat.
Gyuricza Csaba, a MATE rektora szerint a projekt szimbolizálja az egyetem legfontosabb célkitűzését, azt, hogy az oktatás piaci és társadalmi igényekhez igazítása érdekében a vállalati partnerekkel szoros együttműködésben fejlesszenek – tájékoztat a közleményben.
„Ennek köszönhetően dupláztunk, 20 milliárdról 40 milliárd forintra emeltük a kutatás-fejlesztési programokra fordított források mértékét”
– közölte a rektor.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Erős márkák tejben fürösztve
A tejszeletek piaca az infláció csillapodtával helyreállt, az eladási volumenek…
Tovább olvasom >Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >