Egészségesebbé teszi termékeit 400 élelmiszer- és vendéglátóipari cég Spanyolországban
Kötelezettséget vállalt termékei egészségesebbé tételére, a cukor-, zsír- és sótartalom átlagosan 10 százalékos csökkentésére 400 élelmiszer- és vendéglátóipari cég Spanyolországban – közölte a spanyol sajtó.
„Ez egy mérföldkő, hatalmas erőfeszítés az ágazat részéről” – értékelte María Luisa Carcedo spanyol egészségügyi miniszter a szaktárca és a cégek között kedden létrejött megegyezést.
A politikus szerint a spanyol felnőtt lakosság 54 százaléka, a gyerekek 40 százaléka túlsúlyos, ezen belül a felnőttek 17, a gyerekek 18 százaléka elhízott.
Rosszabb az arány az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok esetében, akiket jobban érint a rossz táplálkozás okozta elhízás – tette hozzá, és felhívta a figyelmet arra is, hogy az egészségtelen étrend több halálesetért és betegségért felelős, mint az alkohol, a dohány és a drogok.
A megállapodásban 13 kategóriába sorolták a különböző termékeket, és csoportonként határozták meg a cukor-, zsír- és sótartalom elvárt csökkentését.
Például a húskészítmények esetében a cukortartalom 10 százalékos, a zsírtartalom 5 százalékos, míg a sótartalom 16 százalékos csökkentése szerepel.
A 2020-as céldátummal elfogadott együttműködési megállapodás összesen mintegy 4000 élelmiszeripari terméket érint.
Az aláírók között nagy nemzetközi élelmiszer- és üdítőgyártó cégek, például a Kellogg’s és a Coca Cola, szupermarket-hálózatok, például a Carrefour és a Lidl, továbbá étteremláncok, például a McDonald’s és a KFC is szerepelnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >Országos sztrájk béníthatja a Ryanair spanyolországi járatait
Augusztus 15-től akár év végéig is tarthat az a munkabeszüntetés,…
Tovább olvasom >Már közel 30 ezren dolgoznak az idei Nyári Diákmunka Programban
A kormány idén már tizenharmadik alkalommal hirdette meg a fiatalok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >