Egészséges termékek a Danone-tól minden gyereknek
A Danone Kft. immáron több, mint 11 éve folytatja a „Tegyünk együtt a gyermekekért” társadalmi célú támogató programját. A vállalat missziójával összhangban a program fő irányvonala az elmúlt években a kiegyensúlyozott táplálkozásra irányul. A Klinikai Táplálkozási Program célja, hogy ösztönözze és anyagilag támogassa a Magyar Gyermekonkológiai Hálózat intézményeit a daganatos beteg gyermekek helyes klinikai táplálkozási módszereinek kidolgozásában valamint az ehhez szükséges feltételrendszerének kialakításában. Mint Kiss Beátától, a Danone Kft. vállalati külső kapcsolatok igazgatójától megtudtuk, a cég magyarországi megjelenése óta különböző alapítványokat és szociális kezdeményezéseket támogat. Tíz éve olyan nagyszabású programokat folytat, amelyek egy adott területre koncentrálva segítik hatékonyan a hátrányos helyzetű vagy beteg gyermekek sorsának és életkörülményeinek javítását.
Ezt a célt szolgálja a Tegyünk együtt a gyermekekért program, amely keretet ad a vállalat országos társadalmi célú kezdeményezéseinek. Ennek egyik része volt még tíz évvel ezelőtt a Danone-csoport nemzetközi szintű kezdeményezése, ami az Egy óra a gyermekekért címet viselte. Ebben a programban minden dolgozó önkéntesen ajánlotta fel egy munkaórájának bérét beteg és egyben hátrányos helyzetű gyermekek számára. A Nemzetközi Ifjúsági Alapítvány által koordinált programban Magyarországon a bohócdoktorok munkáját támogatta a Danone Kft. 8 millió forinttal.
A Danone Aktív Szünidő program másik oldalról közelítette meg a gyermekeket. 2000-ben és 2001-ben azon gyermekek szünidei foglalkoztatásában segített a Danone Kft., akik szülei számára problémát jelentett az újonnan bevezetett őszi iskolai szünet. Ebben a két évben összesen több mint 20 000 gyermek vett részt a programokon, amelyeket a cég az első évben 10 millió, a második évben pedig 13 millió forinttal támogatott.
Kifejezetten a beteg gyerekek megsegítését szolgálja a cég Tegyünk együtt a gyermekekért programja, amellyel a Magyarországon 37 évvel ezelőtt, 1971-ben létrejött Magyar Gyermekonkológiai Hálózatot segíti. A program által biztosított támogatás az elmúlt években több mint 7 000 esetben segített a daganatos gyermekek kezelésében, illetve gondozásában.
– Nem nagyon ismert tény, hogy a kórházba felvett beteg gyermekek 40 százaléka alultáplált – magyarázza Kiss Beáta. – Sajnos az alultápláltság mértéke a bent tartózkodás ideje alatt tovább nő, és az aktív kezelések idejére a daganatos betegségekkel küzdő gyermekek 36 százaléka súlyosan, 9 százaléka mérsékelten, 27 százaléka pedig enyhén alultáplálttá válik. Ennek hátterében az áll, hogy a kemo- vagy sugárterápiák a kicsiknél erős hányingert és fokozott anyagcserét váltanak ki, ez pedig súlyvesztéshez, valamint a testtömeg és testarányok kedvezőtlen változásához vezet. Amíg a kezelések alatt az alultápláltság, addig a kezelések lezárultát követően az elhízás okoz problémát, mivel a szülők ilyenkor az egészséges és mértéktartó táplálkozás helyett hajlamosak kényeztetni az addig sokat nélkülöző gyereküket.
Emiatt döntött úgy tavaly a Danone Kft., hogy a több, mint egy évtizede futó Tegyünk együtt a gyermekekért program támogatási körébe integrálja a daganatos beteg gyermekek egészséges klinikai táplálkozásának támogatását is, és ezért tavaly a Magyar Gyermekonkológiai Szekcióval közösen elindította Klinikai Táplálkozási Programját.
A Klinikai Táplálkozási Program keretében először a gyermekek tápláltsági állapotát mérik fel, majd követik ún. antropometriai mérések segítségével. A vizsgálatnak része a fizikális vizsgálat, a laborvizsgálatok, a testmagasság és a testtömeg mérése is. A vizsgálati eredmények figyelembevételével és folyamatos nyomon követése mellett kerül kialakításra a gyermekek étrendje a gyermekek egyedi fizikai szükségletei alapján, dietetikus szakemberek útmutatásai és pszichológusok segítségével.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >