Egészséges európaiak – az uniós probiotikus piac megduplázódik az elkövetkező években
A Frost and Sullivan elemzése szerint az európai probiotikus piac 2013-re több mint duplájára nő. A termékskálából a yoghurtok és a yoghurtitalok a legnépszerűbbek.
Stratégiai elemzők szerint a tavalyi 45 millió eurós
forgalomról 2013-ra akár 120 millió eurót is elérheti a probiotikus termékek
értékesítése. Európában leginkább a német piac bővül, de jól teljesít a francia
és az angol probiotikus piac is. Olaszországban és Görögországban leginkább a
diétás probiotikus ételek fogynak, az általános probiotikus termékek piaca
kisebb. Kelet-Európában most kezd növekedni a piac. A legtöbb egészséges
terméket a kisgyereknek fejlesztik ki.
Az Unió júliusban érvénybe lépett szabályai szerint a
gyártónak független intézettel kell igazoltatnia a termék egészségre gyakorolt
kiemelkedő hatását, és listáztatnia is kell a terméket az uniós hatóságnál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >