Egészséges európaiak – az uniós probiotikus piac megduplázódik az elkövetkező években
A Frost and Sullivan elemzése szerint az európai probiotikus piac 2013-re több mint duplájára nő. A termékskálából a yoghurtok és a yoghurtitalok a legnépszerűbbek.
Stratégiai elemzők szerint a tavalyi 45 millió eurós
forgalomról 2013-ra akár 120 millió eurót is elérheti a probiotikus termékek
értékesítése. Európában leginkább a német piac bővül, de jól teljesít a francia
és az angol probiotikus piac is. Olaszországban és Görögországban leginkább a
diétás probiotikus ételek fogynak, az általános probiotikus termékek piaca
kisebb. Kelet-Európában most kezd növekedni a piac. A legtöbb egészséges
terméket a kisgyereknek fejlesztik ki.
Az Unió júliusban érvénybe lépett szabályai szerint a
gyártónak független intézettel kell igazoltatnia a termék egészségre gyakorolt
kiemelkedő hatását, és listáztatnia is kell a terméket az uniós hatóságnál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >