Egészséges európaiak – az uniós probiotikus piac megduplázódik az elkövetkező években
A Frost and Sullivan elemzése szerint az európai probiotikus piac 2013-re több mint duplájára nő. A termékskálából a yoghurtok és a yoghurtitalok a legnépszerűbbek.
Stratégiai elemzők szerint a tavalyi 45 millió eurós
forgalomról 2013-ra akár 120 millió eurót is elérheti a probiotikus termékek
értékesítése. Európában leginkább a német piac bővül, de jól teljesít a francia
és az angol probiotikus piac is. Olaszországban és Görögországban leginkább a
diétás probiotikus ételek fogynak, az általános probiotikus termékek piaca
kisebb. Kelet-Európában most kezd növekedni a piac. A legtöbb egészséges
terméket a kisgyereknek fejlesztik ki.
Az Unió júliusban érvénybe lépett szabályai szerint a
gyártónak független intézettel kell igazoltatnia a termék egészségre gyakorolt
kiemelkedő hatását, és listáztatnia is kell a terméket az uniós hatóságnál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >