Magazin: Egész évben fesztivál!
Aligha van olyan országa a világnak, ahol az egy főre eső fesztiválok száma nagyobb, mint nálunk – évente többezerszer ünneplünk így, a fesztiválozás egyik fő szórakozásunkká, már-már életformánkká vált. Ünnep, tradíció, kultúra, étel-ital; rengeteg élmény – ráadásul a fesztiválok még turisztikai szempontból is fontosak. A nagy gyártó- és kereskedőcégek sokszor márkastratégiájuk részeként kezelik a megjelenést ezeken az eseményeken. Fesztiválkörképünk elsősorban a rendezvények vendéglátásával és a hozzájuk szorosabban vagy lazábban köthető gasztronómiával és termékekkel foglalkozik, de megszólal emellett a piac több érintett szereplője is – szó lesz marketing- és PR-koncepcióról, értékesítési módszerekről és technológiákról, higiéniáról és társadalmi felelősségvállalásról is.
A fesztiválok egyre több embert vonzanak – az elmúlt évek egyik legfontosabb változása az, hogy célcsoportjuk átlagéletkora egyre magasabb, azaz a vendégek között mind nagyobb számban találhatók meg az idősebb korosztályok is. Nos, ez is egy plusz érv amellett, hogy e rendezvények közönségének a lehető legnagyobb választékban kell kínálni gyors, megfizethető, ízletes, változatos ételeket. Ezek pedig kétségtelenül a világon naponta közel 3 milliárd ember által fogyasztott, ugyanakkor a modern gasztronómiai innovációk arcvonalában álló street foodok.
A street foodok világa az elmúlt évek egyik legnépszerűbb, de mindenképpen leggyorsabban fejlődő területe. Jól illeszkedik a legfontosabb 21. századi gasztronómiai trendek legtöbbjéhez: változatosságot biztosít, számtalan egészséges változata van, a minőséget nyújtó szolgáltatók friss, gyakran helyi termékeket használnak készítésükhöz, ráadásul a világ minden részéről származó konyhák különlegességét és sokféleségét kínálják.
A street food abszolút megfelel felgyorsult életritmusunknak, és egyre inkább levetkőzi korábban kapott stigmáit, fokozatosan életünk részévé válik. Megtalálható az éttermek, büfék, cateringes cégek, de időnként még a közétkeztetők repertoárjában is.
Korábbi elemzéseinkben már utaltunk rá: Magyarországon a street food szcénát az is alakítja – ha úgy tetszik, magasabbra pozicionálja –, hogy számos jó nevű séf próbálja ki a műfajt, különböző okokból. A „drága változatban” csúcséttermek második vonalas egységében speciális körülmények között tesztelik új koncepcióikat, esetleg élik meg a „fő helyen” nem megvalósítható hobbijaikat. A mai magyar valóságban gyakoribb, hogy a kreatív, innovatív kollégák megfelelő tőke, esetleg kvalitásaikhoz illő munka híján így alakítanak ki saját vállalkozást.
Az is a mi specialitásunk, hogy a klasszikus, szó szerint utcai street food hendikeppel indul a hagyományos vendéglátással szemben, mert nem érinti az 5 százalékra csökkentett éttermi áfa kedvezménye.
Kapcsolódó cikkeink
Glutént tartalmazhat: proteinszeletet hívott vissza az Aldi Magyarországon
Az Aldi Magyarország visszahívott egy népszerű proteinszeletet, miután kiderült, hogy…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >Top 10 légitársaság, ahol a fedélzeti étkezés gasztronómiai élmény – Íme, a Food & Wine rangsora
A „repülős kaja” kifejezés sokáig egyet jelentett a középszerűség szinonimájával,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >