Magazin: Egész évben fesztivál!
Aligha van olyan országa a világnak, ahol az egy főre eső fesztiválok száma nagyobb, mint nálunk – évente többezerszer ünneplünk így, a fesztiválozás egyik fő szórakozásunkká, már-már életformánkká vált. Ünnep, tradíció, kultúra, étel-ital; rengeteg élmény – ráadásul a fesztiválok még turisztikai szempontból is fontosak. A nagy gyártó- és kereskedőcégek sokszor márkastratégiájuk részeként kezelik a megjelenést ezeken az eseményeken. Fesztiválkörképünk elsősorban a rendezvények vendéglátásával és a hozzájuk szorosabban vagy lazábban köthető gasztronómiával és termékekkel foglalkozik, de megszólal emellett a piac több érintett szereplője is – szó lesz marketing- és PR-koncepcióról, értékesítési módszerekről és technológiákról, higiéniáról és társadalmi felelősségvállalásról is.
A fesztiválok egyre több embert vonzanak – az elmúlt évek egyik legfontosabb változása az, hogy célcsoportjuk átlagéletkora egyre magasabb, azaz a vendégek között mind nagyobb számban találhatók meg az idősebb korosztályok is. Nos, ez is egy plusz érv amellett, hogy e rendezvények közönségének a lehető legnagyobb választékban kell kínálni gyors, megfizethető, ízletes, változatos ételeket. Ezek pedig kétségtelenül a világon naponta közel 3 milliárd ember által fogyasztott, ugyanakkor a modern gasztronómiai innovációk arcvonalában álló street foodok.
A street foodok világa az elmúlt évek egyik legnépszerűbb, de mindenképpen leggyorsabban fejlődő területe. Jól illeszkedik a legfontosabb 21. századi gasztronómiai trendek legtöbbjéhez: változatosságot biztosít, számtalan egészséges változata van, a minőséget nyújtó szolgáltatók friss, gyakran helyi termékeket használnak készítésükhöz, ráadásul a világ minden részéről származó konyhák különlegességét és sokféleségét kínálják.
A street food abszolút megfelel felgyorsult életritmusunknak, és egyre inkább levetkőzi korábban kapott stigmáit, fokozatosan életünk részévé válik. Megtalálható az éttermek, büfék, cateringes cégek, de időnként még a közétkeztetők repertoárjában is.
Korábbi elemzéseinkben már utaltunk rá: Magyarországon a street food szcénát az is alakítja – ha úgy tetszik, magasabbra pozicionálja –, hogy számos jó nevű séf próbálja ki a műfajt, különböző okokból. A „drága változatban” csúcséttermek második vonalas egységében speciális körülmények között tesztelik új koncepcióikat, esetleg élik meg a „fő helyen” nem megvalósítható hobbijaikat. A mai magyar valóságban gyakoribb, hogy a kreatív, innovatív kollégák megfelelő tőke, esetleg kvalitásaikhoz illő munka híján így alakítanak ki saját vállalkozást.
Az is a mi specialitásunk, hogy a klasszikus, szó szerint utcai street food hendikeppel indul a hagyományos vendéglátással szemben, mert nem érinti az 5 százalékra csökkentett éttermi áfa kedvezménye.
Kapcsolódó cikkeink
Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >Két napig Korea a Margit-szigetre költözik: indul az ingyenes KoreaON 2025 kulturális fesztivál!
A budapesti nyár idén is elhozza a KoreaON kulturális fesztivált,…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >