Édes borok bemutatóján szerepelt Madridban a magyar tokaji aszú
Természetes édes borok bemutatóján szerepelt Madridban a magyar tokaji aszú; a spanyol fővárosban a héten zajló Salón de Gourmets nemzetközi gasztronómiai vásárhoz kapcsolódó, egy-egy német, spanyol és magyar borvidéket bemutató borkóstolón Josep Roca, a többször is a világ legjobb éttermének választott El Celler de Can Roca sommelier-ja is méltatta a magyar borokat.
A kedd esti eseményen Spanyolország neves és elismert borszakértői, termelői, kereskedői valamint szakújságírói ismerhették meg a németországi Mosel, a spanyolországi Montilla és a magyar tokaji borvidék jellemzőit, termőterületeinek sajátosságait a madridi magyar nagykövetség szervezésében.
A szakemberek betekintést kaptak a térségek különböző természetes cukorfoknövelő eljárásaiba is, mint a fagyasztás, a szárítás, illetve a botritiszes érlelés, majd megkóstolhattak egy-egy ily módon készült borkülönlegességet is.
A bemutatón az édes borsort a német Egon Müller Scharzhof pincészetéből származó jégbor, a kizárólag árveréseken értékesített 1998-as Scharzhofberger Eiswein nyitotta, másodikként szerepelt a magyar Árvay Pincészet 2011-es Tokaji 6 puttonyos aszúja, zárásként pedig a spanyol Alvear pincészet következett a Pedro Ximenez Solera 1830 nevű borával.
A pincészetek a kóstolón az édes borok előtt egy-egy szárazborral kezdték a bemutatkozást.
Josep Roca a bemutató kezdetén „egyedi hármasnak” nevezte az összeállítást, az MTI-nek nyilatkozva pedig elmondta, hogy „lenyűgözőnek” tartja a magyar borokat. A tokaji borokról szólva a mögöttük rejlő több száz éves hagyományt, munkát, „ősi bölcsességet”, egyediséget emelte ki. Személyes kedvenceként az aszú mellett a hárslevelűt említette.
A testvéreivel közösen működtetett három Michelin-csillagos étterem borszakértője szerint a borászat fejlődésének kulcsa Magyarországon is a kistermelők elismerése és értékelése, valamint az édes borok mellett a külföldön kevésbé ismert magyar szárazborok gazdagságának bemutatása a világnak.
„Az Egon Müller egy ikon. (…) egy ilyen körben borokat bemutatni a mi kis családi pincénkkel fantasztikus élmény” – értékelte a kóstolót Árvay János borász, aki szerint egy ilyen eseményen a szakemberek nemcsak felfedezhetik a magyar borokat, hanem viszonyítási alapot is kapnak, jobban el tudják helyezni a palettán ebben az esetben a tokaji borokat.
„Nekünk az a feladatunk, hogy ha megismernek így egy estén keresztül egy bort, akkor kedvük legyen többet megismerni”. „Nem az a cél, hogy mi nagy mennyiségeket exportáljunk, hanem az, hogy ott legyünk bizonyos helyeken, (…) hogy egy tisztes étterem tartson Tokajit is” – fogalmazott Győri Enikő madridi magyar nagykövet az MTI-nek.
Arról is beszélt, hogy ehhez fontos olyan hiteles személyek megnyerése, mint Josep Roca vagy a magyar borokat a kóstolón bemutató Rafael Alonso sommelier, aki évekig vezette a spanyol Vega Sicilia vállalatcsoport tulajdonában lévő tokaji Oremus pincét.
A spanyol fővárosban a jelenleg zajló 31. Salón de Gourmets nemzetközi csúcsgasztronómiai kiállításon Magyarország önálló standdal is jelen van, ahol a magyar borok mellett például helyben készült kürtöskalácsot, mézeskalácsot, kézműves csokoládét, Unicumot, mangalicatermékeket kínálnak az érdeklődőknek.
A nagyszabású négynapos eseményre a szervezők 85 ezer embert várnak, akik összesen mintegy 35 ezer féle terméket kóstolhatnak meg. A rendezvény díszvendége ebben az évben Kanada. (Fehér Krisztina, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >