Dunnhumby: a fogyasztók a MI-val spórolnának az élelmiszerboltokban
A cég legfrissebb Consumer Trends Tracker felmérésében részt vevők több mint fele mondta azt, hogy adatok oszt meg az élelmiszer-kiskereskedőkkel a különféle jutalmak megszerzése érdekében, ami 4 százalékpontos növekedést jelent az év korábbi időszakához képest.
A fogyasztókat különösen foglalkoztatja a mesterséges intelligencia azon képessége, mellyel az élelmiszervásárlás során pénzt takaríthatnak meg, és amely segít anyagi kereteiket kezelni, valamint lehetővé teszi a kiskereskedők számára, hogy személyre szabott jutalmakat és ajánlatokat kínáljanak – derül ki a Dunnhumby Consumer Trends Tracker kutatása legutóbbi hullámának közzétett adataiból.
A 45 év alatti vásárlók nagyobb valószínűséggel bíznak a mesterséges intelligenciában, mint az idősebb fogyasztók, és nagyobb valószínűséggel hajlandók használni a technológiát a kiskereskedőkkel való kapcsolattartásra, állapította meg a Dunnhumby.
A kutatás szerint az élelmiszer-kereskedők számára kifejezetten ígéretes lehet a mesterséges intelligencia a vásárlókkal való kapcsolatteremtésben, hiszen számos fogyasztó küzd anyagi nehézségekkel és az élelmiszerellátás bizonytalanságával.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Egyszerre rajongunk a mesterséges intelligenciáért és tartunk tőle
Az Ipsos 2024 júniusában megjelent, 32 ország bevonásával és közel…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >