Drágul a szaloncukor: a kakaóbab árának emelkedése is hatással van az ünnepi édességre
A szaloncukor, amely a magyar karácsonyi hagyományok elengedhetetlen része, idén jelentősen drágulhat. A boltokban már hetek óta kapható a népszerű édesség, azonban a cukrászdákban is egyre többen keresik a kézműves változatokat. Az áremelkedés hátteréről és a szaloncukrok iránti keresletről Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnöke nyilatkozott a Pénzcentrumnak.
Mi áll a drágulás mögött?
Erdélyi Balázs szerint az áremelkedés egyik fő oka a kakaóbab világpiaci árának drasztikus növekedése, amely egy év alatt több mint kétszeresére emelkedett. Ez a csokoládégyártás alapanyagaként jelentős hatással van a szaloncukor árképzésére is. Az alapanyagok mellett más költségtételek – például az energia és a munkabérek – szintén növekedtek, ami tovább emeli a gyártás költségeit.
„Ha valaki ugyanolyan forgalmat generál idén, mint egy évvel ezelőtt, akkor is lényegesen kevesebb profitot fog realizálni”
– fogalmazott a szakmai elnök, jelezve, hogy a cukrászipar számára komoly kihívást jelent a költségek folyamatos növekedése.
Kézműves szaloncukrok népszerűsége
Miközben a bolti szaloncukrok áremelkedése elkerülhetetlennek tűnik, a kézműves változatok is egyre nagyobb figyelmet kapnak. A minőségi alapanyagokból készült, különleges ízeket kínáló szaloncukrokért sokan hajlandók magasabb árat fizetni, ami részben ellensúlyozza a költségnövekedést. A cukrászdák számára ez lehetőséget teremt arra, hogy a hagyományos ízek mellett új, kreatív termékekkel vonzzák be a vásárlókat.
Karácsony szaloncukor nélkül?
Magyarországon a szaloncukor az ünnepi készülődés szimbóluma, amelyet kevesen hagynak ki a karácsonyi asztalról vagy a feldíszített fáról. Bár az áremelkedés érezhető lehet a pénztárcákon, a hagyományok és az ünnepi hangulat iránti vágy valószínűleg idén is megtartja a keresletet.
Az iparági szakértők arra számítanak, hogy a szaloncukor továbbra is fontos szereplője marad a karácsonyi ünnepeknek, bár a drágulás hatására sokan átgondolhatják, milyen mennyiségben és minőségben vásárolják meg az édességet.
Kapcsolódó cikkeink
Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Kraftsör Magyarország Tortájából!
Tavaly is elkészült a Magyarország Tortája ihlette kraftsör, amely az…
Tovább olvasom >Szakmának és szakembernek egyaránt elismerés
Kőrösi Csoma Sándor-díjat kaptak a Magyar Cukrász Ipartestület vezetői. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >Az NGM elvárja a kiskereskedelmi láncok önkéntes árcsökkentését
Ami manapság a boltokban zajlik az elfogadhatatlan, az árak emelésének…
Tovább olvasom >A GVH üdvözli az árak önkéntes csökkentését
Az árak önkéntes csökkentése jó a családoknak és élénkíti a…
Tovább olvasom >