Drágul a szaloncukor: a kakaóbab árának emelkedése is hatással van az ünnepi édességre
A szaloncukor, amely a magyar karácsonyi hagyományok elengedhetetlen része, idén jelentősen drágulhat. A boltokban már hetek óta kapható a népszerű édesség, azonban a cukrászdákban is egyre többen keresik a kézműves változatokat. Az áremelkedés hátteréről és a szaloncukrok iránti keresletről Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnöke nyilatkozott a Pénzcentrumnak.
Mi áll a drágulás mögött?
Erdélyi Balázs szerint az áremelkedés egyik fő oka a kakaóbab világpiaci árának drasztikus növekedése, amely egy év alatt több mint kétszeresére emelkedett. Ez a csokoládégyártás alapanyagaként jelentős hatással van a szaloncukor árképzésére is. Az alapanyagok mellett más költségtételek – például az energia és a munkabérek – szintén növekedtek, ami tovább emeli a gyártás költségeit.
„Ha valaki ugyanolyan forgalmat generál idén, mint egy évvel ezelőtt, akkor is lényegesen kevesebb profitot fog realizálni”
– fogalmazott a szakmai elnök, jelezve, hogy a cukrászipar számára komoly kihívást jelent a költségek folyamatos növekedése.
Kézműves szaloncukrok népszerűsége
Miközben a bolti szaloncukrok áremelkedése elkerülhetetlennek tűnik, a kézműves változatok is egyre nagyobb figyelmet kapnak. A minőségi alapanyagokból készült, különleges ízeket kínáló szaloncukrokért sokan hajlandók magasabb árat fizetni, ami részben ellensúlyozza a költségnövekedést. A cukrászdák számára ez lehetőséget teremt arra, hogy a hagyományos ízek mellett új, kreatív termékekkel vonzzák be a vásárlókat.
Karácsony szaloncukor nélkül?
Magyarországon a szaloncukor az ünnepi készülődés szimbóluma, amelyet kevesen hagynak ki a karácsonyi asztalról vagy a feldíszített fáról. Bár az áremelkedés érezhető lehet a pénztárcákon, a hagyományok és az ünnepi hangulat iránti vágy valószínűleg idén is megtartja a keresletet.
Az iparági szakértők arra számítanak, hogy a szaloncukor továbbra is fontos szereplője marad a karácsonyi ünnepeknek, bár a drágulás hatására sokan átgondolhatják, milyen mennyiségben és minőségben vásárolják meg az édességet.
Kapcsolódó cikkeink
Génszerkesztéssel óvná a csokoládé jövőjét a Mars
A Snickers és M&M’s édességek gyártója, a Mars a Pairwise…
Tovább olvasom >A gasztronómia világa újra a chocoMe-re figyel
A magyar kézműves csokoládémárka, a chocoMe ismét letette névjegyét a…
Tovább olvasom >Aranyéremmel debütált a Flore Confectionery a nemzetközi csokoládéversenyen
Mindössze nyolc hónappal a piacra lépése után már aranyérmet nyert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >