Drágábbak lesznek a Lindt & Sprüngli termékei
A svájci Lindt & Sprüngli csokoládégyártó közölte, 569,7 millió frank (217 milliárd forintot) adózott eredménnyel zárta 2022-t, ami 16,1 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. Ez az 566 millió frankos elemzői várakozást is felülmúlta. A vállalat még januárban közölte, 8,4 százalékos organikus árbevétel-növekedést sikerült elérnie tavaly – adta hírül a Reuters.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/jessica-loaiza-DHYfjAe_eeo-unsplash.jpg)
Elérte őket a kakaódrágulás
Hozzátették, a tavalyihoz hasonlóan valószínűleg idén is emelni fogják az áraikat. Akkor 4 százalékkal növelték a termékeik árszintjét. A drágulást a magas nyersanyagköltségekkel és az energiaárakkal indokolták.
Megerősítették a korábbi tájékoztatásukat, miszerint 2023-ra 6-8 százalék organikus bevételnövekedést várnak. A tavalyi teljesítményük alapján 1300 frank osztalékot (közel 500 ezer forint) fizethetnek részvényenként a 2021. évi 1200 frank után. Egyébként a Lindt & Sprüngli tavaly augusztusban jelentette be, elhagyja az orosz piacot.
Ahogyan a svájci csokoládégyár közleménye is említette, növekedtek az ágazat által használt nyersanyagok árai. Ebbe a kategóriába tartozik a kakaó. Jelenleg Afrika kakaótermesztése a legjelentősebb a kontinensek között, azonban az Egyenlítő mentén más földrészeken is vannak ültetvények. A kakaó, így a csokoládé árát is közvetlenül befolyásolja a kakaóbabtermés várható mennyisége és minősége.
A Nemzetközi Kakaószövetség ágazati értékelésére alapján manapság a kakaóellátási láncokban a leggyengébb láncszemet a termesztők jelentik. A világ kakaó-termőterülete 4-5 millió hektár, de a termés 90 százaléka 2-5 hektáros kisbirtokokon történik. Jellemzően kisvállalkozások, családi gazdaságok termesztik. Ők annyira nyomott áron tudják értékesíteni a kakaóbabot, hogy a bevételük a szegénységi küszöb eléréséhez sem elég. Emiatt a fiatalabbak sokan felhagynak a termesztéssel.
Kapcsolódó cikkeink
Válság a csokoládépiacon?
Az elmúlt év végén jelentős drágulás volt tapasztalható a csokoládé…
Tovább olvasom >Felelős forrásból származó csokoládémárkát vezet be a Nestlé
A Rainforest Alliance által tanúsított kakaóval készült édesség a világ…
Tovább olvasom >Bezár a legendás csokoládégyár
A Salzburg Schokolade, egy hosszú történettel rendelkező édességgyár, bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >