Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalóját
Dr. Takács Ildikó az egyik legelhivatottabb kezdeményezője volt a hazai önszabályozás megteremtésének, és haláláig a választmány tagjaként segítette az ÖRT munkáját. Emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága azzal, hogy a fontos döntések helyszínéül szolgáló tárgyalót róla nevezik el.
A nagy nemzetközi tapasztalattal rendelkező, az európai és a világ reklámiparát kiválóan ismerő dr. Takács Ildikó a Reklám Világszövetség egyik vezetőjeként kezdeményezte, hogy a szakma érdekvédelmi szervezetétől független, a nemzetközi sztenderdek alapján működő reklám önszabályozó szervezet jöjjön létre Magyarországon. Hívására a világ reklámszakmai vezetői tartottak előadásokat és mutatták be a követendő gyakorlatot a Parlament Felsőházában rendezett konferencián, amelyen a hatóságok vezetői és parlamenti képviselők is részt vettek. A konferencia nagy lendületet adott az önszabályozó szervezet megalapításának, amelynek eredményeképp a reklámipar széleskörű összefogásával 1996-ban megalakult az Önszabályozó Reklám Testület.
A rendszerváltás után hat évvel még mindig csak a már nem létező Belkereskedelmi Minisztérium rendelete szabályozta a reklámokat Magyarországon. Ezért 1995-ben megkezdődött az első magyarországi reklámtörvény előkészítése, amely 1997-ben nyerte el végső formáját, és Takács Ildikó lobby erejének is köszönhetően a reklámtörvény preambuluma már nevesítette is az önszabályozás fontosságát.
Ildikó a közismert maximalizmusával alapításától kezdve figyelemmel kísérte, és bölcsességével folyamatosan segítette az ÖRT-öt a szervezet hazai rangjának, elismertségének megteremtésében. Emlékére a Testület fontos döntéseinek helyszínéül szolgáló tárgyaló mostantól dr. Takács Ildikó nevét viseli.
Kapcsolódó cikkeink
Az influencerek által közzétett tartalmak kötelező jelöléseire figyelmeztet a GVH
A GVH hatáskörébe tartozó kereskedelmi kommunikáció egy szegmensére, az influencer…
Tovább olvasom >Együttműködés az etikusabb étrendkiegészítő-reklámokért
Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók…
Tovább olvasom >Green Pledge projekt : Vállalást tett a reklámipar a környezetvédelem és fenntarthatóság reklámokban és a reklámkészítés során történő jobb érvényesítése érdekében
A Green Pledge vállalás életre hívói – Önszabályozó Reklám Testület…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékekkel bővül a Lidl népszerű Hazánk Kincsei Termékcsaládja
Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővül…
Tovább olvasom >Saját műanyagmentes ökoszigetén várja a turistákat a Corona világmárka
A Corona globális söróriás ma bejelentette, hogy ünnepélyesen megnyitja névadó…
Tovább olvasom >Az Aldi személyi igazolványt kér mindenkitől, aki alkoholt vásárol
Alkoholtartalmú termékek vásárlása esetén mostantól mindenkitől elkérik a személyi igazolványt,…
Tovább olvasom >