Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalóját
Dr. Takács Ildikó az egyik legelhivatottabb kezdeményezője volt a hazai önszabályozás megteremtésének, és haláláig a választmány tagjaként segítette az ÖRT munkáját. Emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága azzal, hogy a fontos döntések helyszínéül szolgáló tárgyalót róla nevezik el.
A nagy nemzetközi tapasztalattal rendelkező, az európai és a világ reklámiparát kiválóan ismerő dr. Takács Ildikó a Reklám Világszövetség egyik vezetőjeként kezdeményezte, hogy a szakma érdekvédelmi szervezetétől független, a nemzetközi sztenderdek alapján működő reklám önszabályozó szervezet jöjjön létre Magyarországon. Hívására a világ reklámszakmai vezetői tartottak előadásokat és mutatták be a követendő gyakorlatot a Parlament Felsőházában rendezett konferencián, amelyen a hatóságok vezetői és parlamenti képviselők is részt vettek. A konferencia nagy lendületet adott az önszabályozó szervezet megalapításának, amelynek eredményeképp a reklámipar széleskörű összefogásával 1996-ban megalakult az Önszabályozó Reklám Testület.
A rendszerváltás után hat évvel még mindig csak a már nem létező Belkereskedelmi Minisztérium rendelete szabályozta a reklámokat Magyarországon. Ezért 1995-ben megkezdődött az első magyarországi reklámtörvény előkészítése, amely 1997-ben nyerte el végső formáját, és Takács Ildikó lobby erejének is köszönhetően a reklámtörvény preambuluma már nevesítette is az önszabályozás fontosságát.
Ildikó a közismert maximalizmusával alapításától kezdve figyelemmel kísérte, és bölcsességével folyamatosan segítette az ÖRT-öt a szervezet hazai rangjának, elismertségének megteremtésében. Emlékére a Testület fontos döntéseinek helyszínéül szolgáló tárgyaló mostantól dr. Takács Ildikó nevét viseli.
Kapcsolódó cikkeink
Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?
Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)…
Tovább olvasom >Egyetemistáknak szerveztek reklámversenyt
Idén második alkalommal rendezte meg A COPYTITION a Szegedi Tudományegyetem…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >A Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának
Idén is a Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes…
Tovább olvasom >NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >