Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalóját
Dr. Takács Ildikó az egyik legelhivatottabb kezdeményezője volt a hazai önszabályozás megteremtésének, és haláláig a választmány tagjaként segítette az ÖRT munkáját. Emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága azzal, hogy a fontos döntések helyszínéül szolgáló tárgyalót róla nevezik el.
A nagy nemzetközi tapasztalattal rendelkező, az európai és a világ reklámiparát kiválóan ismerő dr. Takács Ildikó a Reklám Világszövetség egyik vezetőjeként kezdeményezte, hogy a szakma érdekvédelmi szervezetétől független, a nemzetközi sztenderdek alapján működő reklám önszabályozó szervezet jöjjön létre Magyarországon. Hívására a világ reklámszakmai vezetői tartottak előadásokat és mutatták be a követendő gyakorlatot a Parlament Felsőházában rendezett konferencián, amelyen a hatóságok vezetői és parlamenti képviselők is részt vettek. A konferencia nagy lendületet adott az önszabályozó szervezet megalapításának, amelynek eredményeképp a reklámipar széleskörű összefogásával 1996-ban megalakult az Önszabályozó Reklám Testület.
A rendszerváltás után hat évvel még mindig csak a már nem létező Belkereskedelmi Minisztérium rendelete szabályozta a reklámokat Magyarországon. Ezért 1995-ben megkezdődött az első magyarországi reklámtörvény előkészítése, amely 1997-ben nyerte el végső formáját, és Takács Ildikó lobby erejének is köszönhetően a reklámtörvény preambuluma már nevesítette is az önszabályozás fontosságát.
Ildikó a közismert maximalizmusával alapításától kezdve figyelemmel kísérte, és bölcsességével folyamatosan segítette az ÖRT-öt a szervezet hazai rangjának, elismertségének megteremtésében. Emlékére a Testület fontos döntéseinek helyszínéül szolgáló tárgyaló mostantól dr. Takács Ildikó nevét viseli.
Kapcsolódó cikkeink
ÖRT-NKFH workshop: fókuszban az etikus reklámozás és a hatósági együttműködés
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Kereskedelmi és…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >ÖRT és NMHH közös workshop: Az emberi testkép ábrázolásának hatása a fogyasztókra
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Média- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >