Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalóját
Dr. Takács Ildikó az egyik legelhivatottabb kezdeményezője volt a hazai önszabályozás megteremtésének, és haláláig a választmány tagjaként segítette az ÖRT munkáját. Emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága azzal, hogy a fontos döntések helyszínéül szolgáló tárgyalót róla nevezik el.
A nagy nemzetközi tapasztalattal rendelkező, az európai és a világ reklámiparát kiválóan ismerő dr. Takács Ildikó a Reklám Világszövetség egyik vezetőjeként kezdeményezte, hogy a szakma érdekvédelmi szervezetétől független, a nemzetközi sztenderdek alapján működő reklám önszabályozó szervezet jöjjön létre Magyarországon. Hívására a világ reklámszakmai vezetői tartottak előadásokat és mutatták be a követendő gyakorlatot a Parlament Felsőházában rendezett konferencián, amelyen a hatóságok vezetői és parlamenti képviselők is részt vettek. A konferencia nagy lendületet adott az önszabályozó szervezet megalapításának, amelynek eredményeképp a reklámipar széleskörű összefogásával 1996-ban megalakult az Önszabályozó Reklám Testület.
A rendszerváltás után hat évvel még mindig csak a már nem létező Belkereskedelmi Minisztérium rendelete szabályozta a reklámokat Magyarországon. Ezért 1995-ben megkezdődött az első magyarországi reklámtörvény előkészítése, amely 1997-ben nyerte el végső formáját, és Takács Ildikó lobby erejének is köszönhetően a reklámtörvény preambuluma már nevesítette is az önszabályozás fontosságát.
Ildikó a közismert maximalizmusával alapításától kezdve figyelemmel kísérte, és bölcsességével folyamatosan segítette az ÖRT-öt a szervezet hazai rangjának, elismertségének megteremtésében. Emlékére a Testület fontos döntéseinek helyszínéül szolgáló tárgyaló mostantól dr. Takács Ildikó nevét viseli.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-ÖRT workshop: Fókuszban az előzetes megfelelés!
A 2024-es versenyhatósági eljárások vizsgálati tapasztalatairól tartott workshopot tagjai számára…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >