Dohánykereskedők: újra kell gondolni a trafikok elsötétítését
A Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesülete szerint újra kell gondolni a dohányboltok elsötétítését, mert a rugalmatlan szabály rendkívül magas biztonsági kockázatokat rejt – a trafikosok érdekvédelmi egyesülete ezt azután közölte az MTI-vel, hogy Kaposvár egyik belvárosi dohányboltjában megölték az eladót.
A Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesülete megrendülten értesült az eseményről, és úgy véli, hogy a haláleset ismét ráirányítja a figyelmet arra, hogy újra kell gondolni a trafikok elsötétítésének kérdését.
„A nemzeti dohányboltok tipikusan egyszemélyes üzletek, a bennük lévő árukészlet miatt pedig az átlagos kiskereskedelmi üzleteknél gyakrabban válnak erőszakos és/vagy vagyon elleni bűncselekmények célpontjává. Ezt a tendenciát csak erősíti, hogy a legtöbb ilyen helyiség teljesen el van sötétítve, kívülről nem látható, hogy mi történik odabenn” – mondta el a közlemény szerint Lengyel Antal, a Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesületének elnöke.
A közleményben az egyesület kifejti, hogy a törvény nem kifejezetten a boltok elsötétítését kéri, hanem azt, hogy a dohánytermékek, illetve a vásárlás folyamata 18 éven aluliak számára ne legyen látható. Ez sok bolt esetben a polcok, áruk átrendezésével teljesíthető feltétel, ám a legtöbb trafik kis alapterületű, ezért csak az elsötétítéssel érhetik el azt, hogy kívülről ne legyenek láthatók a kínált dohánytermékek.
Lengyel Antal szerint az immár csaknem két éves tapasztalatok alapján ezt a szigorú rendelkezést mindenképpen felül kell vizsgálni. „Azt szeretnénk, hogy minden dohányboltban dolgozó kolléga biztonságosan végezhesse a munkáját, és a mostanihoz hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő” – emelte ki az elnök. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Betilthatják a 22 óra utáni alkoholárusítást a dohányboltokban
A 22 óra utáni alkoholárusítási tilalom nem vonatkozik a dohányboltokra,…
Tovább olvasom >Szigorítanak a dohányboltokban
Az Építési és Közlekedési Minisztérium bejelentése szerint a kiskorúaknak dohánytermékeket…
Tovább olvasom >Digitális in-store marketing a dohányboltokban – avagy hogyan érjünk el másfél perc alatt több százezer fogyasztót
A Business Days konferenciákon immár megkerülhetetlenné vált a Nemzeti Dohányboltok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >