Dobogós helyen Európában élelmiszer-kiskereskedelmünk
Magyarországon az európai átlagot meghaladó mértékben nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma értékben is, mennyiségben is a második negyedév során, tavaly április–júniushoz viszonyítva. Nálunk érték szempontjából 3,9, mennyiséget tekintve pedig 1,2 százalékkal több árut adtak el a boltokban. Ugyanezek a mutatók huszonegy fejlett európai ország átlagában 2,4, illetve 0,7 százalékosak, állapítja meg a Nielsen negyedévenkénti, „Growthreporter” című európai elemzése.
Élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért bolti forgalmának hazai 3,9 százalékos növekedése Európában a második legnagyobb arány a törökországi 14,2 után. (A magas török mutatónál figyelembe kell venni, hogy az átlagárak 9,6 százalékkal emelkedtek a második negyedév során). Sorrendben harmadik növekedési ütem a svédországi és ausztriai egyformán 2,7 százalék.
– Öt egymás után következő negyedévben érte el élelmiszer-kiskereskedelmünk bevétele Európában a második legnagyobb növekedési arányt. Tükröződik a legutóbbi kedvező magyar élelmiszer-kiskereskedelmi trendekben, hogy hazánkban a fogyasztói bizalmi index háromévi hullámvölgy után tavaly elkezdett növekedni – állapítja meg Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályának vezetője. – Tapasztalataink szerint, ha változik a fogyasztói bizalom, annak hatása általában két negyedév múlva érződik a vásárlásokon is.
Négy országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem eladása értékben is, mennyiségben is, egyik második negyedévről a másikra: Svájc a sereghajtó mínusz 2,1 százalékkal, ami az értéket illeti, majd Finnország (2,0), Görögország (1,2) és az Egyesült Királyság (0,8) következik. A mennyiségi eladás negatív mutatója 1,1 és 0,4 százalék között mozog az említett négy országban.
– Stabilan, 1,7 vagy 1,8 százalékkal emelkedtek az európai átlagárak a legutóbbi négy negyedév során, mindig az előző hasonló negyedévhez viszonyítva – hangsúlyozza Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi ismeretek igazgatója. – Európában átlagosan már az ötödik egymást követő negyedévben nőtt mennyiség szempontjából is az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma. Idén a második negyedév során pozitív a trend az erős bázis ellenére, mivel tavaly húsvét áprilisra esett. Így az élelmiszer-kiskereskedők bizakodva várhatják a 2015-ös év tovább részét.
Kapcsolódó cikkeink
Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >