Dizájnos új üzletek nyílnak Oroszországban
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulásáról. A legfrissebb orosz híradás szerint Moszkvában, Krasznodarban és Szentpéterváron progresszív dizájnt és kínálat kavalkádot vonultatnak fel az új üzletek.
Anna Lebedeva, a POPAI Russia elnöke a friss boltnyitásokról küldött körképet. Biztató, hogy a világjárvány ellenére látványos, egyedi üzletek nyitásáról és széleskörű vásárlói érdeklődésről tanúskodnak a fotók és a beszámoló.
Csokigyár nagy márkákkal
A Statista piackutató jelentése szerint Oroszországban az X5 Kereskedő Csoport után a második legnagyobb piacrésszel rendelkező kiskereskedő a Magnit. 38 logisztikai központból, 15 üzemből, 313 545 dolgozóval szolgálják ki az orosz vásárlóközönséget. Az 1994-ben alapított, krasznodari központú kereskedelmi vállalat boltok számát tekintve első az orosz piacon 21 154 üzletével, amelyben Cash&Carry, hiper- és szupermarket, drogéria, patika, kényelmi, családi és ultra-kicsi formátum is megtalálható. Legújabb egységük pedig az általuk „superstore”-nak nevezett, speciális csokibolt, amely a „Sokoládnaja Fabrika”, vagyis Csokoládégyár elnevezést kapta. 6 000 négyzetméteren 25 000 cikkelemet vonultatnak fel, külön zónákat biztosítva az egyes márkáknak. Az édesség mellett megjelennek az italok, a kávé, gyermek termékek, játékok és kisállat termékek is. Az in-store kommunikáció és a merchandising látványos, egyedi kihelyezésekkel valamint a legmodernebb digitális technológiával is hozzájárul a vásárlási élményhez.
Belvárosi kényelem
A Magnit belvárosi, kényelmi boltformátumokat is tesztel. Ezek az üzletek jellemzően nagy forgalmú területeken helyezkednek el: üzlet és iroda központok, egyetemek közelében és a városközpontokban. Az üzletek választékában megtalálhatók a helyben sült sütemények, készételek, kávé és tea, harapnivalók, gyümölcsök, tejtermékek, fagylalt és italok.
Hangulatos belsővel rendelkeznek, kávézóval, ahol a látogatók feltölthetik okostelefonjukat is, csatlakozhatnak a Wi-Fi-hez, falatozhatnak helyben vagy magukkal vihetik a fogyasztásra kész finomságokat. A legújabb moszkvai egységük a Magnit Szemejnij 665 négyzetméteren 6 000 cikkelemet kínál. A friss és ultra-friss kategóriák az eladótér több, mint harmadát teszik ki, széles zöldség, gyümölcs,tejtermékek és pékáru kínálattal. A 11 ülőhellyel rendelkező kávézóban minőségi kávé és 100 féle termék, köztük menük, péksütemények, friss dzsúzok is kaphatók. Az üzletben olyan pénztárgépet helyeztek ki, amely önkiszolgáló és hagyományos módban is működik. A vásárlók tesztelhetik az arcfelismerésen alapuló fizetést és a MobilScan rendszert is.
Nemzetek konyhája Szentpéterváron
Az Azbuka Vkusa 1 600 négyzetméteren leginkább egy piactérhez hasonlóan berendezett üzlet, speciális, azonnal fogyasztható frissétel kínálattal. Helyben készíti el a különböző nemzetek tipikus fogásait a séf, hogy az orosz szigeten, az olasz sarokban, a japán és ázsiai pultokon, a kávézóban és a friss bárban minden vásárló megtalálja az ízlésének megfelelő ételeket. A kihelyezés, a színek és formák is szemet gyönyörködtetőek az ízek színpadán.
Siskin, az orosz diszkont
A piacvezető X5 Kereskedő Csoport új hard diszkont egysége a Siskin láncba tartozik és Moszkvában nyitott új üzletet. 250 négyzetméteren, 800 SKU választékkal, javarészt sajátmárkás cikkelemekkel és alacsony árakkal várja vásárlóit. A letisztult dizájn kialakítás ugyanezt hangsúlyozza, modern megoldások, széles közlekedő részek, nagyméretű árkommunikáció, polckész kartonokban való árumegjelenítés jellemzi.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
A kannabisz boltok a dizájnnal is hódítanak
A világjárvány nem vetette vissza a kannabisz forgamat az USA-ban.…
Tovább olvasom >Ismét a Coca-Cola nyerte az „Év displaye” címet
A Trade Marketing Klub évzáró ülésén a dizájn szerepét taglaló…
Tovább olvasom >Dizájnt vált az ikonikus amerikai gyorsétterem lánc
Kápráztató fények, digitális kijelzők, mobilos előre rendelés, gyors és érintésmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fékezett habzású a boltos munkaerőpiac
Az oltáshullámra várnak a boltosok is. A korlátozások és a…
Tovább olvasom >KSH: novemberben ismét gyorsulni kezdett a mezőgazdasági termelői árak emelkedése
A növénytermesztési és kertészeti termékek 15,5 százalékos drágulása, valamint az…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: 7537 milliárd forint érkezik a magyar vidék erősítésére
7537 milliárd forint érkezik a magyar vidék erősítésére, fejlesztésére a…
Tovább olvasom >