Diszkriminációmentes csomagolást szeretne a Freshfel Europe a friss zöldség-gyümölcs szektor számára
A Freshfel Europe arra szólította fel a döntéshozókat, hogy „fenntartható és funkcionális harmonizált csomagolási szabályokat” fogadjanak el a friss gyümölcsök és zöldségek csomagolására az EU-ban.
A szervezet úgy véli, hogy a friss gyümölcsök és zöldségek egyszer használatos csomagolására vonatkozó, a jelenlegi javaslatban szereplő tilalom aránytalan és diszkriminatív a többi élelmiszerágazathoz képest.
A Freshfel hangsúlyozta, hogy a fokozottan körforgásos és fenntarthatóbb ellátási lánc felé való elmozdulás támogatása során a tudományosan megalapozott megoldásokra kell összpontosítani, beleértve a csomagolási típusokat és anyagokat is.
Az Európai Bizottság november 30-án tette közzé a csomagolásról és a csomagolási hulladékról szóló rendeletjavaslatát, amelyben szerepel az egyszer használatos műanyagcsomagolás tilalma a 1,5 kg-nál kisebb kiszerelésű friss gyümölcsök és zöldségek esetében.
A Freshfel szerint a rendelet nem célzott meg más élelmiszer-kategóriákat.
Philippe Binard, a Freshfel Europe általános küldöttje így nyilatkozott: „A friss gyümölcs- és zöldségágazat elkötelezett a kategória fenntarthatóságának növelése mellett, hogy segítsen elérni az EU 2050-re kitűzött klímasemlegességi célját. Ezt az újrafelhasználható raklapgyűjtő rendszerek hosszú ideje tartó használatával és az olyan közelmúltbeli beruházásokkal, mint a házon belüli komposztálható címkék, bizonyítottuk.
„Az uniós csomagolási szabályoknak tükrözniük kell az ágazat arra vonatkozó igényét, hogy funkcionális és a környezet szempontjából legelőnyösebb csomagolást használjon annak érdekében, hogy az uniós fogyasztóknak az egészséges és fenntartható étrendhez kiváló minőségű és biztonságos termékek biztosítson, nem kívánt következmények, például élelmiszerhulladék nélkül”.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >