Diszkriminációmentes csomagolást szeretne a Freshfel Europe a friss zöldség-gyümölcs szektor számára
A Freshfel Europe arra szólította fel a döntéshozókat, hogy „fenntartható és funkcionális harmonizált csomagolási szabályokat” fogadjanak el a friss gyümölcsök és zöldségek csomagolására az EU-ban.
A szervezet úgy véli, hogy a friss gyümölcsök és zöldségek egyszer használatos csomagolására vonatkozó, a jelenlegi javaslatban szereplő tilalom aránytalan és diszkriminatív a többi élelmiszerágazathoz képest.
A Freshfel hangsúlyozta, hogy a fokozottan körforgásos és fenntarthatóbb ellátási lánc felé való elmozdulás támogatása során a tudományosan megalapozott megoldásokra kell összpontosítani, beleértve a csomagolási típusokat és anyagokat is.
Az Európai Bizottság november 30-án tette közzé a csomagolásról és a csomagolási hulladékról szóló rendeletjavaslatát, amelyben szerepel az egyszer használatos műanyagcsomagolás tilalma a 1,5 kg-nál kisebb kiszerelésű friss gyümölcsök és zöldségek esetében.
A Freshfel szerint a rendelet nem célzott meg más élelmiszer-kategóriákat.
Philippe Binard, a Freshfel Europe általános küldöttje így nyilatkozott: „A friss gyümölcs- és zöldségágazat elkötelezett a kategória fenntarthatóságának növelése mellett, hogy segítsen elérni az EU 2050-re kitűzött klímasemlegességi célját. Ezt az újrafelhasználható raklapgyűjtő rendszerek hosszú ideje tartó használatával és az olyan közelmúltbeli beruházásokkal, mint a házon belüli komposztálható címkék, bizonyítottuk.
„Az uniós csomagolási szabályoknak tükrözniük kell az ágazat arra vonatkozó igényét, hogy funkcionális és a környezet szempontjából legelőnyösebb csomagolást használjon annak érdekében, hogy az uniós fogyasztóknak az egészséges és fenntartható étrendhez kiváló minőségű és biztonságos termékek biztosítson, nem kívánt következmények, például élelmiszerhulladék nélkül”.
Kapcsolódó cikkeink
Eurobarométer: a termelők többsége szerint megfelelő a jövedelmük stabilizálását elősegítő uniós pénzügyi támogatás szintje
Az Európai Bizottság megrendelésére készült, csütörtökön közzétett Eurobarométer-felmérés szerint az…
Tovább olvasom >Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Romániában 5,14 százalékra nőtt decemberben az éves infláció
Romániában 5,14 százalékra nőtt decemberben az éves inflációs ráta –…
Tovább olvasom >Fordulat 2024 – Aktív egyéni vállalkozók térnyerése
Az egyéni vállalkozások száma 2024-ben dinamikusan növekedett, miközben a társas…
Tovább olvasom >2024 az új rekordéve a hazai turizmusnak
A kiemelkedő 2023. évi eredményt is csaknem 11%-kal megfejelve minden…
Tovább olvasom >