Dinamikusan növekszik a sajátmárka az USA-ban
A Kroger negyedéves jelentése kapcsán az Egyesült Államok sajátmárkás helyzete is nagyító alá kerül. 2020 végére az USA-ban 19,5% a privátcimke átlag részesedése, amit dinamikus, évi 11,4%-os értékbeli növekedéssel értek el.
A Statista június 8-án kiadott jelentése szerint folyamatosan növekszik a sajátmárkás értékesítés az USA-ban. 2020 végére elérte a 158, 8 milliárd USD forgalmat.
A pandémia is rásegített
A Statista jelentése szerint a sajátmárkás cikkek megítélése pár éve még kifejezetten negatív volt az USA-ban. Az utóbbi 1-2 évben viszont nagy változás következett be, mert minden generációra jellemző lett, hogy elkezdték elfogadni, megszeretni, rendszeresen vásárolni a sajátmárkás termékeket.
A változás hátterében a pandémia mellett a gazdasági helyzet romlása és ezeknek a termékeknek a minőségi és választékbeli javulása áll. A fogyasztók rájöttek, hogy a minőség és érték tekintetében ezek a termékek általában ugyanolyan jók. A megkérdezett amerikai fogyasztók 87%-a szerint a sajátmárkás cikkek minősége ugyanolyan vagy jobb, mint a márkás megfelelőjük.
A világjárvány generálta felvásárlási hullámokban tapasztalt áruhiány vezette rá az amerikai fogyasztókat a sajátmárkás cikkek kipróbálására, hiszen azok inkább elérhetőek voltak a polcokon. A megkérdezettek 81%-a azt nyilatkozta, hogy a pandémia lecsengése után is rendszeresen fog sajátmárkás cikkeket vásárolni.
Top sajátmárkás kategóriák
A legnagyobb forgalmú sajátmárkás kategória az Egyesült Államokban a háztartási papír- és műanyagáru. A leggyorsabban növekvő sajátmárkás kategória pedig a bébiétel.
Az e-kereskedelmi csatornákban a sajátmárkás cikkek aránya 9,3%. A Statista jelentése szerint a sajátmárkás kategóriákat leginkább a szeretett és megbízható fizikai, offline boltokban veszik meg az amerikai fogyasztók.
A Krogernél folytatódik a Pl növekedése
A Kroger negyedéves jelentése szerint a sajátmárkás értékesítés növekedése 2021. első negyedévében is folytatódott. Ez alatt az időszak alatt a lánc 253 új sajátmárkás cikkelemet adott a választékához, köztük szezonális frissárukat és az otthonfőzéshez kapcsolódó termékeket. Ugyanakkor a lánc erősödő forgalmat tapasztalt a prémium Private Selection és Simple Truth nevű sajátmárkás termékcsaládjain is.
-Mivel saját gyártásunk, saját üzemeink vannak, és képesek voltunk növelni a termelést is, így a tavalyi évben jelentősen meg tudtuk erősíteni a sajátmárkás részesedésünket, csak azért, mert volt termékünk, míg sok márkagyártó partnerünk nem volt – tette hozzá Rodney McMullen, a Kroger elnök-vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Minden eddiginél nagyobb standdal vesz részt az AMC az amszterdami PLMA-n
A kiskereskedelmi üzletláncokban forgalmazott, egyedi márkanév alatt futó, úgynevezett sajátmárkás…
Tovább olvasom >Tíz éve kínál sajátmárkás elektronikai cikkeket az Auchan
Az Auchan hiperek Qilive márkanév alatt sajátmárkás műszaki cikkeket, kis-…
Tovább olvasom >Pogátsa Zoltán: A kapitalizmus definíciója a növekedés – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Fontos lenne újrafókuszálni a magyar társadalom beszélgetéseinek, vitáinak a tartalmát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >