Dimenzióváltás a bankolásban: jönnek az AI-alapú bankok
A banki szektor következő nagy átalakulását a generatív és az agentic mesterséges intelligencia (AI) technológiák hozhatják el – hangsúlyozta Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a Portfolio Future of Finance rendezvényén. A digitalizáció mellett az elmúlt években a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket használták ki a hazai és nemzetközi bankok, és a Gránit Bank is élen jár ebben. A bank az Open AI nagy nyelvi modelljeire és az Intuitech agentic AI alapú keretrendszerére építve fejleszti megoldásait, amelyeken már másfél éve dolgozik.

Azért a hagyományos banki eszközök és értékek maradnak
Hegedüs Éva kiemelte a Gránit Bank agentic AI megoldását, a Gránit Guru-t, amely virtuális ügyintézőként működik, és személyre szabott banki szolgáltatásokat nyújt ügyfelek számára a nap 24 órájában. A rendszer nemcsak az ügyfelek kiszolgálásában segít, hanem a bank belső hatékonyságát is növeli, jelentős automatizálási képességekkel. A Gránit Guru a banki munkafolyamatok 80-90%-át automatizálja, ami kétszerese a korábbi digitalizáció révén elért 30-40%-os automatizáltságnak. Ez gyorsabb ügyintézést és költséghatékonyabb működést eredményez.
Hegedüs hangsúlyozta, hogy bár az AI jelentős változást hoz a bankszektorban, a hagyományos banki eszközök és értékek – mint a tőke, a transzparencia és a bizalom – továbbra is kulcsfontosságúak a növekedéshez.
A generatív és agentic AI technológiák forradalmasítják a pénzügyi szektort, és a McKinsey becslése szerint ezek az új megoldások évente 200-340 milliárd dollár értékű hasznot generálhatnak a globális bankszektorban, amely a bankok profitjának 9-15%-át jelenti. Magyarországon is jelentős az érdeklődés az AI iránt, az MNB felmérése szerint a hazai bankok 91 százaléka foglalkozik mesterséges intelligencia alapú megoldások fejlesztésével és feltérképezésével.
Az AI alapú technológiák tehát nemcsak kihívást, hanem hatalmas lehetőséget is jelentenek a bankszektor számára, amelyet a következő évtizedben a mesterséges intelligencia alakít majd.
Kapcsolódó cikkeink
AI-dalokkal terjeszti az optimizmus fontosságának üzenetét az LG
Új globális márkakampányt indított el az LG Electronics (LG): a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >