Digitális oktatásból jeles – A Tesco Akadémia mobiltelefonról, bármikor elvégezhető képzései a gyakorlati oktatást is helyettesíthetik
Az Ipar 4.0 hatására átalakuló munkavégzés és a koronavírus-járvány jelentette kihívások egyre inkább elengedhetetlenné teszik a teljes értékű digitális képzéseket. A Tesco Akadémia ezért olyan virtuális oktatási csomagot dolgozott ki, amely egy egyszerű okostelefonon is bárhol, bármikor használható akár modern technológiát alkalmazó rendszerekhez kapcsolódó gyakorlati ismeretek elsajátítására is. A kereskedelmi képzéseket kínáló Tesco Akadémia ezzel a rendkívül rugalmas és fejlett oktatási módszerrel váltja ki hagyományos képzései 90 százalékát, a megoldást pedig egyéni megrendelők számára is elérhetővé teszi testre szabott formában.
A szakképzés és felnőttképzés óriási átalakuláson megy keresztül. Az Ipar 4.0 terjedésével az iparban használt technológiák, eljárások jelentősen megváltoznak, ami a munkaköröket is érinti. A robotizáció és automatizáció új feladatokat és ezzel összefüggésben új kompetenciákat kíván, ami szükségessé teszi az oktatás átalakítását is. A szak- és felnőttképzésnek az automatizált termelés és szolgáltatás működtetésére kell felkészítenie a tanulókat, ami hagyományos oktatással nem megvalósítható. A koronavírus-járvány szintén felülírta a tantermi képzés eddigi kereteit, egyben pedig arra is rámutatott, hogy a megszokott módszerek nem ültethetők át egy az egyben a digitális térbe.
A Tesco Akadémia képzési központ ezt felismerve olyan virtuális oktatási megoldást fejlesztett ki, amely bármilyen, internetcsatlakozással rendelkező eszközről használható külön alkalmazás letöltése nélkül. A kurzusok úgy vannak felépítve, hogy a viszonylag rövid egységekre tagolt tananyagok időkorlát nélkül, a nap bármely időszakában elvégezhetők akár tableten vagy okostelefonon, nincs szükség sem laptopra, sem nagy sávszélességre a tanuláshoz.
„2012 óta nyújtunk OKJ-s és államilag elismert más képesítést adó képzéseket, illetve biztosítunk gyakorlati helyet felnőttképzési programban résztvevők és kereskedelmi szakiskolások számára. Csak a tavalyi évben több mint 850 OKJ képesítést szereztek meg nálunk a Tesco munkatársai. Ugyanebben az időszakban közel 3500 tescós munkavállaló számára mintegy 420 képzést tartottunk tanteremben, amelynek a 90 százalékát idén áthelyeztük új virtuális platformunkra. Az oktatási szoftver segítségével nemcsak az elméleti, de a gyakorlati oktatást is továbbra is magas színvonalon tudjuk biztosítani úgy, hogy a tanulók semmiben nem szenvednek hiányt, és még külön utazniuk sem kell, hogy részt vegyenek az órákon. Az eszköz szimulálni tudja a kereskedelemben használt gépek működését, például egy önkiszolgáló kasszáét, de egy készletgazdálkodási program kezelőfelülete is ugyanúgy jelenik meg a digitális platformon, mint az áruházi rendszerben, ezáltal a funkciók távolról is jól begyakorolhatók. A gyakorlati kontaktórák hatékonysága jelentősen javult, mivel a résztvevők már felkészülve, a gépek tulajdonságait, kezelését megismerve kezdik meg a gyakorlati képzést. A jövőben is szeretnénk kihasználni ezt az oktatási lehetőséget, hiszen a pandémiától függetlenül a kereskedelmi szakmákat is érintő technológiai fejlesztések alapvetően megkövetelik a virtuális szakmai tréningeket” – mondta Balogh Csaba, a Tesco Akadémia vezetője.
Az interaktivitást és a motiváció fenntartását számos funkció segíti a platformon. Chatben azonnal feltehetők és megválaszolhatók a kérdések, aki pedig extra teszteket is elvégez, illetve teljesít bizonyos küldetéseket, az ajándékokra beváltható virtuális javakat gyűjthet. A kurzus résztvevői egymást is kihívhatják, így további jutalmakért cserébe megmérettethetik magukat például váltópénz-kezelésben. A szoftver a tudásszint fenntartását is elősegíti többek között azzal, hogy az élesben még nem vagy csak keveset végzett, de nagy felelősséggel járó, így kihívást jelentő feladatok helyes végrehajtását külön ismertetőkkel segíti. Ilyen lehet például egy széf tartalmának precíz leszámolása és adminisztrálása, amelyen a széf oldalán látható QR-kód leolvasásával elindított rövid videó vezeti végig az illetőt.
„A múlt tanévben közel 1 000 szakiskolás vett részt a Tescónál szakmai gyakorlaton. Hogy a pandémiás helyzetben se hagyjuk magukra a tanulókat, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, valamint a szakképzési centrumokkal összefogva elsőként álltunk át a digitális gyakorlati oktatásra a kereskedelmi szektorban. A tapasztalatainkat felhasználva fejlesztettük ki a mobiltelefonra optimalizált képzési platformunkat, így szükség esetén mostantól azonnal át tudunk váltani a digitális, illetve a hibrid oktatási modellre a szakképzésben. Sokoldalú virtuális képzésünkkel pedig a kkv-szektort is támogatjuk azáltal, hogy megrendelésre az adott szakma feladatait felölelő, testre szabott tananyagot dolgozunk ki a platformra”
– tette hozzá Balogh Csaba.
A Tesco nagy hangsúlyt helyez az önfejlesztésre, és munkatársainak lehetőséget nyújt arra, hogy a szakmai kurzusok mellett a mindennapokban is fejlesszék képességeiket. Ezért is támogatja a Tesco Akadémia a Back2Human programsorozatot, amelynek keretében októberben és novemberben hat különleges előadó hat izgalmas témában tart online gondolatformáló előadásokat. A rendezvényeken egyedülálló módon összesen 6 000 tescós kolléga vehet részt ingyen.
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >