A Destillata magyar nemzeti nyertese az Agárdi Pálinkafőzde
Az ausztriai Destillatán, Közép-Európa legnagyobb párlatversenyén a magyar nemzeti győztes az Agárdi Pálinkafőzde lett – mondta Wolfgang Lukas, a versenyt rendező cég ügyvezető igazgatója szerdán a budapesti díjátadón.
Tájékoztatása szerint összesen 119 főzde termékeit vizsgálták, Magyarországot 17 főzde képviselte. A versenyen 12 ország több mint ezer mintájáról mondtak véleményt a bírálók – tette hozzá Elisabeth Ellison-Kramer budapesti osztrák nagykövet.
Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kiemelte: az uniós eredetvédelem a pálinka és a törkölypálinka kizárólagos névhasználatán kívül számos termék esetében a földrajzi megjelölés védelmét is biztosítja, emellett a pálinka ma már hungarikumok közé is bekerült.
Az államtitkár az MTI-nek elmondta: Magyarországon 2016-ban a kereskedelmi forgalomba kerülő pálinka mennyisége mintegy 965 ezer hektoliterfok volt, 6 százalékkal több mint 2015-ben. Csökkent viszont a bérfőzött párlat 4 millió 757 ezer hektoliterfokról 4 millió 362 ezer hektoliterfokra.
Vértes Tibor, az Agárdi Pálinkafőzde tulajdonosa az MTI-nek arról beszélt, hogy a cég évente 20-25 ezer hektoliterfok pálinkát állít elő. A termékeik jelentős része belföldön fogy el, a kivitel 10 százalék alatti, 7-8 százalék. A cég árbevétele évi 300-400 millió forint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szabolcsi almapálinka lett az év legjobbja az országos pálinkaversenyen
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei NVMEN Pálinkafőzde almapálinkája nyerte el Magyarország legjobb…
Tovább olvasom >Rekordszámú nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyre
Rekordszámú nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyre – mondta…
Tovább olvasom >Visszajönnek a klasszikus pálinkaízek
2024 igazán jó évnek számított a gyümölcsök tekintetében az Alföldön,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Századvég: javult a lakosság saját anyagi helyzetének megítélése júliusban
Javult a lakosság saját anyagi helyzetének megítélése és a vállalatok…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >Magyar szakmai partnert választott a 11-szeres dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a…
Tovább olvasom >