Desszertet hozhatok?
A világ egyik legnagyobb, vendéglátóiparral foglalkozó piackutató cége, a Technomic novemberben közzétette az éttermi desszertek témájában világszinten végzett kutatásainak eredményét. A Dessert Global Menu Category Report a fogyasztói preferenciákat, az éttermi makrotrendeket, a desszertkategória trendjeit, a szezonális és ünnepi hatásokat, valamint a korlátozott idejű ajánlatok szerepét vizsgálta; itt néhány érdekes megállapítását idézzük.

A vendégek kétharmada rendelne desszertet az étteremben, ha az újdonság lenne számára
A legnépszerűbb éttermi desszert globálisan a fagylalt, nem kevéssel megelőzve a tortaféléket és lepényeket. A fogyasztók 66%-a világszerte gyakrabban rendelne desszertet az étteremben, ha találna olyan új lehetőségeket, amelyeket még nem próbál ki. 41%-uk szeretne több vegán vagy tejmentes desszertet látni az éttermi étlapokon (a kínai fogyasztóknál ez az arány 56%). 63% szívesen kér ebéd után a desszertet, ha tudja, hogy az ott, a helyszínen készül – ez a németek és az angolok 55%-ának fontos, a spanyoloknak és a franciáknak viszont 79, illetve 82%-ban. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A HoReCába menekülnek
A vendéglátásban Németországban is hiányzik a szakképzett munkaerő, sőt, már…
Tovább olvasom >Újra a csúcson a nemzetközi turizmus
Év elején kiderült, hogy 2024 új rekordéve volt a hazai…
Tovább olvasom >Akit a szakma gőze megcsapott
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja Rácz Mihály, a családi vállalkozásban…
Tovább olvasom >