Csupán egy súlyosabb hibát talált a Nébih a vaníliajégkrémeknél
Jelölési hiányosságokat talált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a dobozos vaníliajégkrémeknél, de élelmiszer-ellenőrzési bírságot csak egy esetben kellett kiszabni.
A hivatal honlapján közzétett tájékoztató szerint a 18 jégkrémből 4-nél találtak jelölési hiányosságokat, a bírságolást pedig édesítőszer jogszerűtlen használata indokolta. Utóbbi kizárólag csökkentett energiatartalmú vagy hozzáadott cukor nélküli termékhez adható, a kifogásolt készítmény azonban cukrot tartalmazott. A gyártó körülbelül 300 ezer forintos bírságra számíthat – írták.
A Szupermenta program tesztjében a mikrobiológiai vizsgálatok mellett ellenőrizték a zsír-, a fehérje-, a cukor-, a szárazanyag- és szacharóz-tartalmat, valamint azt, hogy a glutén-, laktóz-, vagy tejfehérjementes jelölések megfelelnek-e a valóságnak. Az egyik jégkrém a feltüntetett minimumértéknél kevesebb zsírt tartalmazott, a gyártót ezért a hiba javítására kötelezték.
A részletes vizsgálati eredmények a Nébih Szupermenta termékteszt oldalán olvashatóak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Jelzi a méretcsökkenéseket a Nébih
Március 1-jén elindult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) adatbázisa, ahol…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >