CSR Hungary Summit: a COVID jó alkalom az újrakezdésre

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 01. 25. 19:23

Tavaly november végén került sor a CSR Hungary Summitra. A virtuális térben megtartott kétnapos rendezvény ezúttal azt a témát is alaposan kielemezte, vajon hogyan alakul át a COVID idején a vállalati felelősség és fenntarthatóság létjogosultsága, s milyen kihívások és lehetőségek várnak a cégekre a járvány elmúltával.

Szerző: Gyarmati Orsolya

 

CSR Hungary Summit: a COVID jó alkalom az újrakezdésre

A CSR Hungary Summit 2020 első napján sok szó esett az újraindításról és helyreállításról gazdasági, társadalmi és környezeti téren. Olyan témák is szóba kerültek, mint az egészség-munkahely-jóllét háromszöge, hiszen a járvány az egész világot ráébresztette egészségünk értékére, s minden bizonnyal ez lesz az egyik olyan témakör, amely prioritást kap a COVID utáni életben.

TakacsJulia-CSRHungary

Takács Júlia
CSR Hungary
alapító-ügyvezető
igazgató

Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott: a COVID-dal léket kapott a gazdaság, amely a fenntartható társadalmat finanszírozza. Elkezdtek kiélesedni az egyenlőtlenségek a gazdaságban és a társadalomban, s rádöbbentünk: a társadalmi-gazdasági helyzet szorosan összefügg mindenféle sebezhetőséggel, hiszen a hátrányos helyzetűekre aránytalanul káros hatással van a járvány okozta állapot.

– Nyilvánvaló, hogy nem tudunk sokáig túlélni gazdasági tevékenység és pénzügyi értékteremtés nélkül.
A pandémia, a koronavírus miatt vállalkozások milliói bukhatnak, és a vállalkozások akár 40%-a sem nyithatja meg újra üzletét. A COVID-19 időszak jó alkalom lehet az újrakezdésre, a CSR-re vonatkozó teljes megközelítés átdolgozására. Mind alkotóelemei, mind az azt irányító politikák tekintetében. Hogy minden CSR-­tevékenységet jobban összehangoljunk az emberek valós szükségleteivel – fogalmazott Takács Júlia.

Egészség-munkahely-jólét

Molnár László_CSR

Molnár László
az egészségügyért
felelős divízió igazgatója
Essity Hungary

Az egészség-munkahely-jólét tematikus blokkban az Essity Hungary egészségügyért felelős divízió igazgatója, Molnár László azt a kérdést feszegette, hogy hogyan tudja a munkahely biztosítani dolgozói és partnerei számára a biztonságot. Az igazgató felhívta rá a figyelmet, hogy a COVID adott erősségétől függő kormányzati intézkedések mellett cégen belül a saját biztonságot kellett szem előtt tartani, és minden cégnek érdemes saját protokollt kialakítania.

FeuertagOtto-CSRCafe

Feuertag Ottó
alapító-ügyvezető
igazgató
Europa Design

Feuertag Ottó, az Europa Design alapító-ügyvezető igazgatója a magyar home office kapcsán azt mondta, annak körülményei egyáltalán nem alkalmasak tartós munkavégzésre, sokan egyáltalán nem tudták megszervezni az otthoni munkát. Feuertag Ottó megosztotta a hallgatósággal a Prohome Barométer felmérését, amelyből kiderült: a megkérdezett, home office-ban dolgozók 42%-a konyhai és étkezőszéken ül munka közben, 80%-uk notebookon dolgozik, s csupán 15%-uknak van légkondicionálója abban a helyiségben, ahol a munkáját végzi. Feuertag Ottó hozzátette: még senki sem tudta felmérni, hogy milyen kockázatot, felelősséget vállalt, milyen extra terhelést jelent majd a koronavírus-járvány a munkavégzőre, családjára, a szűkebb környezetére.

 

Felsőoktatás a fenntartható jövőért

A konferencia második napjának első témája a felsőoktatás a fenntartható jövőért volt. Az oktatásnak, s különösen a felsőoktatásnak kulcsszerepe van a fenntarthatóság alapelveinek terjesztésében, hiszen a következő generációk vezetői, döntéshozói, véleményformálói főként a felsőoktatásban végzettek közül kerülnek ki.

Az előadók azt a kérdést járták körbe, hogy vajon milyen eszközök, programok, minták állnak rendelkezésre ehhez a felsőoktatási intézményekben. A nap második felében a digitális gazdaságról és az új értékteremtésről, azaz a fenntartható üzleti modellekről esett szó, amelyek segítik a vállalatokat abban, hogy a rendelkezésre álló technológiával biztosítsák a gazdaság folyamatosságát a COVID alatt is, s olyan új, digitálisan támogatott üzleti modelleket hozzanak létre, amelyek egy új normális (COVID utáni), célorientált, fenntartható és befogadó világ számára is megfelelőek lesznek.

 

CSR Hungary díjazottak 2020

 

CSR Hungary Díj 2020

CSR Hungary díjA Magyar Üzleti Felelősség Díj, CSR Hungary Díj nyertes pályázóinak, védjegyhasználatra jogosult cégek, szervezetek listája 2020. november 23-án vált nyilvánossá. A 2006-ban létrehozott elismeréshez kapcsolódó program évről évre lehetőséget kínál a szervezeteknek, hogy felelős és fenntarthatósági irányításuk, saját megoldásaik bemutatásával bizalmat és tudatosságot teremtsenek az érdekeltek körében. A pályázati struktúra önkéntes 2 éves védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősség menedzsment rendszerét.

– Természetes, hogy a COVID alatt és után más-más módon, más-más formában jelentkezik a CSR. A COVID alatt a magánszféra elsősorban a védekezésben tud segíteni. Azonban a COVID enyhülése után a kihívások és lehetőségek és az újra építkezés terén is sok dolgunk lesz. E folyamatban kulcsszerepe lesz a munkahelyeknek, a cégeknek, vállalkozásoknak. Így különleges körülmények között adjuk át az idei CSR Hungary Díjakat. A cél továbbra is az, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy a felelős és fenntartható üzletvezetésnek éppen adott helyen, helyben kell példát mutatnia, hisz ezzel tud hozzájárulni a mindennapok gyakorlatában az itt élők magasabb életminőségéhez, jólétéhez. Ez a COVID alatt és után még inkább igaz lesz – hangsúlyozta Takács Júlia. (x)

 

Nestlé: A fogyasztók edukációja elengedhetetlen!

A Nestlé meggyőződése, hogy a vállalat csak akkor lehet hosszú távon sikeres, ha nemcsak részvényeseik, de az egész társadalom számára értéket tud teremteni. A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalataként a Nestlé a karbonsemlegességi cél elérése és a biodiverzitás védelme mellett arra törekszik, hogy előmozdítsa a körforgásos gazdasági modell hatékony működését. Ehhez az szükséges, hogy semmilyen csomagolása ne végezze hulladéklerakóban, pláne ne a környezetben. Ezt a stratégiát támogatja csomagolóanyagaik folyamatos fejlesztése, a helyi szelektív gyűjtési, válogatási és újrahasznosítási infrastruktúrák támogatása, valamint a fogyasztók edukációja.

 A Nestlé ez utóbbi tevékenységéhez tartozik a CSR HUNGARY díjat nyert 2019-es Újrahasznosítási Kisokosa is. Az edukációs tartalomból tanórai tanagyagot is készítettek, amit önkéntes Fenntarthatósági Nagyköveteik általános iskolákba is elvittek. Az akció sikerét követően 2020-ban a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. is csatlakozott a kezdeményezéshez. Második fenntarthatósági kiadványuk, a Hogyan legyek környezettudatos vásárló? már nemcsak a felelős hulladékgyűjtéssel, de az élelmiszer-pazarlással is foglalkozik, és a környezettudatos vásárlás során felmerülő kérdésekre ad választ a fogyasztóknak. //

 

Henkel: Millió Esély a Nőkért

A Henkel Magyarország Beauty Care üzletága 2020-ban csatlakozott a globális Million Chances kezdeményezéshez, felismerve, hogy idehaza a nők jelentős százaléka érintett a szegénység és a képzettség hiányának problémáival. A Schwarzkopf Millió Esély a Nőkért-kezdeményezés a Női Érdekérvényesítő Szövetséggel kapcsolódott össze, hogy együtt millió dolgot tegyenek a női kis- és nagyközösségekért.

A nők megerősítését és az esélyegyenlőséget zászlójára tűző Női Érdekérvényesítő Szövetség 5 000 000 Ft pénzbeli támogatásban részesült céljai eléréséhez.

CSR Hungary2020-Henkel: Millió Esély a Nőkért

Az adomány átadására a nyár folyamán került sor. Az év végén a Henkel Beauty Care üzletág további több mint 30 000 termékkel segítette a Női Érdek Szövetséget, így a szépség- és hajápolási termékek azokhoz a hátrányos helyzetű nőkhöz is eljuthattak, akiknek a frissen festett és ápolt haj érzete igazán felemelő élményt okozott és talán önbizalmat is adott. A Henkel büszke arra, hogy ezzel a programjával nemcsak a CSR Hungary védjegyet, de a Trade magazin különdíját is elnyerte. //

 

A SIÓ a hazai junior CSR élvonalában

Szász-Bognár Emese Sió

Szász-Bognár
Emese
kommunikációs és
médiamenedzser
SIÓ-Eckes

Magyarország vezető gyümölcslégyártójának attitűdformáló, integratív jótékonysági programja, a Köszönjük, SIÓ! az elmúlt 13 évben mintegy 750 intézményt és összesen közel 12 ezer 6–10 éves kisiskolást látott el a tanévkezdéshez szükséges írószerekkel és kiegészítőkkel teli, új, gerinckímélő iskolatáskákkal szerte az országban. A junior kategóriában egyedüliként díjazott „Köszönjük, SIÓ!” Iskolatáska Program emellett elnyerte a Trade magazin három különdíjának egyikét is.

A program legnagyobb erőssége, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek támogatásán túl érzékenyítő szerepe is van, hiszen a nem rászoruló gyermekek is tudják támogatni kevésbé szerencsés társaikat.

– Fontosnak tartjuk, hogy az adományozási programban részt vevő kisiskolások a kreativitásukat is kamatoztatva a tanórán kívüli foglalkozásokon is beszélgessenek az érzékenyítő témákról, és mind a beszélgetések, mind a segítségnyújtás során megtapasztalják a hátrányos helyzetű osztálytársaik elfogadásának, a helyzetük megértésének és a közösségi segítségnyújtásnak a jelentőségét – mondja Szász-Bognár Emese, a SIÓ-Eckes kommunikációs és médiamenedzsere.

A segítőprogram komplex jellegét erősíti, hogy fogyatékkal élők is tevékeny részesei, a tanévkezdési csomagot ugyanis évek óta a tordasi Gesztenyés Szociális Intézmény lakói készítik össze. //

Kapcsolódó cikkeink