Csomagok nyomában
Nehéz idők jártak mostanában a szállítással foglalkozó cégekre. A nyomon követés szerepe még inkább felértékelődött. Cikkünkben az iData és a FleetWare osztja meg velünk tapasztalatait.
A belföldi és nemzetközi fuvarozás teljesítménye tavaly csökkent 2019-hez képest. A visszaesés legfőbb okai a határlezárások, a gyárak leállásai, a sofőrhiány, illetve az egészségügyi korlátozások voltak. A belföldi csomagszállítók teljesítményében ugyanakkor rekordnövekedést lehetett megfigyelni. Ez a piaci átalakulás megváltozott körülményeket eredményezett, ezek pedig megváltozott igényeket hoztak magukkal.

Zölei Nikolett
értékesítési vezető
iData
– Az iData ügyfélkörében a legnagyobb elvárások az üzemanyagkontroll, illetve a járművezetők munkájának optimalizálása terén merültek fel. A leállított tehergépjárművekben lévő üzemanyag gyakran esett „áldozatul” a visszaéléseknek, valamint sokan vették igénybe az akkumulátor merülésével kapcsolatos riasztásunkat is, mutat rá Zölei Nikolett, az iData értékesítési vezetője.
A koronavírus az aktív járművezetői állományt is érintette. Az iData a vezetési és pihenőidők online megjelenítésében és az optimális útvonalak megtervezésében tudott segítséget nyújtani iTrack rendszerükkel.
– Az iDatában az idei év fejlesztési tervében a NaviTrack szolgáltatások bővítése kapott hangsúlyt a mobil applikációban való eléréssel, a vezénylés integrálása az Útvonaltervezéssel, fotótárral és chatfunkcióval. Webservice-szolgáltatásunk is frissül. Bővült az e-menetlevél szolgáltatásunk és az elérhető automatikus riportok száma is, sorolja a fejlesztéseket Zölei Nikolett.
Gyors reakciók, elégedett ügyfelek

D. Szabó Lajos
üzletágvezető
Fleetware
A járvány egyik hatása, hogy sokkal nagyobb igény lett a távoli munkavégzés támogatására. Ez a szállítmányozásban főleg az adminisztratív személyzetnél jelentkezett, így kifejezetten fontos lett a riportolás egyszerűsítése. A menetlevelek, útnyilvántartások automatikus vezetése, amit az irodában le tudnak tölteni hó végén, így a sofőröknek nem kell személyesen leadniuk.
– A nyomkövető eszközök beszerelése terén is szükséges volt igazodni a korlátozó intézkedésekhez, így a szerelőpontokon az ügyfelek részére érintkezésmentes szolgáltatás kialakítása volt a feladat, továbbá munka végeztével az utastéri felületek fertőtlenítése – mondja D. Szabó Lajos, a Fleetware üzletágvezetője. A cég idén tovább folytatja a már tavaly megkezdett fejlesztési munkákat a dedikáltan sofőröknek szóló funkcionalitáson. D. Szabó Lajos úgy látja, őket rendszeresen elhanyagolják a járműkövető rendszerek, s emiatt könnyen ellenérzés alakul ki bennük.
– Be kell vonni őket is, előnyöket kell nyújtanunk, megkönnyíteni a munkavégzésüket, és akkor ők is partnerekként tekinthetnek a flottakövetőre. Emellett továbbra is kiemelten foglalkozunk az érintésmentes megrendelési folyamatunk támogatásával – teszi hozzá D. Szabó Lajos. //
Kapcsolódó cikkeink
A horvát gazdák hatodik napja tüntetnek a sertéspestisjárvány megfékezését célzó kormányintézkedések miatt
Horvátországban hatodik napja tüntetnek a gazdák a sertéspestisjárvány megfékezését célzó…
Tovább olvasom >Egyre közelebb Magyarország déli határához az afrikai sertéspestis
Október közepén a Magyarországgal határos, horvátországi Eszék-Baranya megyében is igazolták…
Tovább olvasom >Illegális baromfiállományt számolt fel a hatóság
Egy Bács-Kiskun vármegyei állattartó telepen illegális állattartás gyanúja miatt tartott…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: 2023 harmadik negyedévében az előző negyedévihez képest 0,9 százalékkal nőtt a gazdaság teljesítménye
A bruttó hazai termék volumene Magyarországon 2023 harmadik negyedévében a…
Tovább olvasom >Az Árfigyelő nagy forgalomra számít az adventi időszakban
Pénzt és időt spórolhatnak a családok a karácsonyi nagybevásárlások során…
Tovább olvasom >EM: nem emelkednek jövőre a kiterjesztett gyártói felelősségi díjak
Lantos Csaba energiaügyi miniszter döntése értelmében jövőre sem emelkednek a…
Tovább olvasom >