Csomagok nyomában
Nehéz idők jártak mostanában a szállítással foglalkozó cégekre. A nyomon követés szerepe még inkább felértékelődött. Cikkünkben az iData és a FleetWare osztja meg velünk tapasztalatait.
A belföldi és nemzetközi fuvarozás teljesítménye tavaly csökkent 2019-hez képest. A visszaesés legfőbb okai a határlezárások, a gyárak leállásai, a sofőrhiány, illetve az egészségügyi korlátozások voltak. A belföldi csomagszállítók teljesítményében ugyanakkor rekordnövekedést lehetett megfigyelni. Ez a piaci átalakulás megváltozott körülményeket eredményezett, ezek pedig megváltozott igényeket hoztak magukkal.
– Az iData ügyfélkörében a legnagyobb elvárások az üzemanyagkontroll, illetve a járművezetők munkájának optimalizálása terén merültek fel. A leállított tehergépjárművekben lévő üzemanyag gyakran esett „áldozatul” a visszaéléseknek, valamint sokan vették igénybe az akkumulátor merülésével kapcsolatos riasztásunkat is, mutat rá Zölei Nikolett, az iData értékesítési vezetője.
A koronavírus az aktív járművezetői állományt is érintette. Az iData a vezetési és pihenőidők online megjelenítésében és az optimális útvonalak megtervezésében tudott segítséget nyújtani iTrack rendszerükkel.
– Az iDatában az idei év fejlesztési tervében a NaviTrack szolgáltatások bővítése kapott hangsúlyt a mobil applikációban való eléréssel, a vezénylés integrálása az Útvonaltervezéssel, fotótárral és chatfunkcióval. Webservice-szolgáltatásunk is frissül. Bővült az e-menetlevél szolgáltatásunk és az elérhető automatikus riportok száma is, sorolja a fejlesztéseket Zölei Nikolett.
Gyors reakciók, elégedett ügyfelek
A járvány egyik hatása, hogy sokkal nagyobb igény lett a távoli munkavégzés támogatására. Ez a szállítmányozásban főleg az adminisztratív személyzetnél jelentkezett, így kifejezetten fontos lett a riportolás egyszerűsítése. A menetlevelek, útnyilvántartások automatikus vezetése, amit az irodában le tudnak tölteni hó végén, így a sofőröknek nem kell személyesen leadniuk.
– A nyomkövető eszközök beszerelése terén is szükséges volt igazodni a korlátozó intézkedésekhez, így a szerelőpontokon az ügyfelek részére érintkezésmentes szolgáltatás kialakítása volt a feladat, továbbá munka végeztével az utastéri felületek fertőtlenítése – mondja D. Szabó Lajos, a Fleetware üzletágvezetője. A cég idén tovább folytatja a már tavaly megkezdett fejlesztési munkákat a dedikáltan sofőröknek szóló funkcionalitáson. D. Szabó Lajos úgy látja, őket rendszeresen elhanyagolják a járműkövető rendszerek, s emiatt könnyen ellenérzés alakul ki bennük.
– Be kell vonni őket is, előnyöket kell nyújtanunk, megkönnyíteni a munkavégzésüket, és akkor ők is partnerekként tekinthetnek a flottakövetőre. Emellett továbbra is kiemelten foglalkozunk az érintésmentes megrendelési folyamatunk támogatásával – teszi hozzá D. Szabó Lajos. //
Kapcsolódó cikkeink
Áruszállítás és luxus üzleti utak, személyre szabva
A Tonic Cargo Kft. 2007 óta kínál személyre szabott logisztikai…
Tovább olvasom >Tech és track – Az FMCG-dinamika mozgatórugói
Az FMCG szektor dinamikusan változó világában a hatékonyság és az…
Tovább olvasom >Gyorsítósávon a szállítmányozás
A szállítmányozás az FMCG iparág központi eleme és a globális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >