Csomagok nyomában
Nehéz idők jártak mostanában a szállítással foglalkozó cégekre. A nyomon követés szerepe még inkább felértékelődött. Cikkünkben az iData és a FleetWare osztja meg velünk tapasztalatait.
A belföldi és nemzetközi fuvarozás teljesítménye tavaly csökkent 2019-hez képest. A visszaesés legfőbb okai a határlezárások, a gyárak leállásai, a sofőrhiány, illetve az egészségügyi korlátozások voltak. A belföldi csomagszállítók teljesítményében ugyanakkor rekordnövekedést lehetett megfigyelni. Ez a piaci átalakulás megváltozott körülményeket eredményezett, ezek pedig megváltozott igényeket hoztak magukkal.
– Az iData ügyfélkörében a legnagyobb elvárások az üzemanyagkontroll, illetve a járművezetők munkájának optimalizálása terén merültek fel. A leállított tehergépjárművekben lévő üzemanyag gyakran esett „áldozatul” a visszaéléseknek, valamint sokan vették igénybe az akkumulátor merülésével kapcsolatos riasztásunkat is, mutat rá Zölei Nikolett, az iData értékesítési vezetője.
A koronavírus az aktív járművezetői állományt is érintette. Az iData a vezetési és pihenőidők online megjelenítésében és az optimális útvonalak megtervezésében tudott segítséget nyújtani iTrack rendszerükkel.
– Az iDatában az idei év fejlesztési tervében a NaviTrack szolgáltatások bővítése kapott hangsúlyt a mobil applikációban való eléréssel, a vezénylés integrálása az Útvonaltervezéssel, fotótárral és chatfunkcióval. Webservice-szolgáltatásunk is frissül. Bővült az e-menetlevél szolgáltatásunk és az elérhető automatikus riportok száma is, sorolja a fejlesztéseket Zölei Nikolett.
Gyors reakciók, elégedett ügyfelek
A járvány egyik hatása, hogy sokkal nagyobb igény lett a távoli munkavégzés támogatására. Ez a szállítmányozásban főleg az adminisztratív személyzetnél jelentkezett, így kifejezetten fontos lett a riportolás egyszerűsítése. A menetlevelek, útnyilvántartások automatikus vezetése, amit az irodában le tudnak tölteni hó végén, így a sofőröknek nem kell személyesen leadniuk.
– A nyomkövető eszközök beszerelése terén is szükséges volt igazodni a korlátozó intézkedésekhez, így a szerelőpontokon az ügyfelek részére érintkezésmentes szolgáltatás kialakítása volt a feladat, továbbá munka végeztével az utastéri felületek fertőtlenítése – mondja D. Szabó Lajos, a Fleetware üzletágvezetője. A cég idén tovább folytatja a már tavaly megkezdett fejlesztési munkákat a dedikáltan sofőröknek szóló funkcionalitáson. D. Szabó Lajos úgy látja, őket rendszeresen elhanyagolják a járműkövető rendszerek, s emiatt könnyen ellenérzés alakul ki bennük.
– Be kell vonni őket is, előnyöket kell nyújtanunk, megkönnyíteni a munkavégzésüket, és akkor ők is partnerekként tekinthetnek a flottakövetőre. Emellett továbbra is kiemelten foglalkozunk az érintésmentes megrendelési folyamatunk támogatásával – teszi hozzá D. Szabó Lajos. //
Kapcsolódó cikkeink
Tech és track – Az FMCG-dinamika mozgatórugói
Az FMCG szektor dinamikusan változó világában a hatékonyság és az…
Tovább olvasom >Gyorsítósávon a szállítmányozás
A szállítmányozás az FMCG iparág központi eleme és a globális…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >