Csökkentek decemberben a fogyasztói árak Japánban
Decemberben a vártnál nagyobb mértékben csökkentek a fogyasztói árak Japánban és az éves átlagár is alacsonyabb lett az előző évinél.
A tokiói kormányhivatal pénteki jelentése szerint a fogyasztói árak 1,2 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest tavaly decemberben Japánban. Novemberben 0,9 százalékos volt az éves árcsökkenés. A decemberi árcsökkenés 2010 áprilisa óta a legnagyobbnak bizonyult.
A piac 1,1 százalékos csökkenést várt decemberre.
Az előző havihoz képest 0,3 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak decemberben, míg novemberben 0,5 százalékos volt a havi árcsökkenés.
Az élelmiszerárak kiszűrésével képzett maginfláció 1,0 százalékos árcsökkenést mutatott a novemberi 0,9 százalékos éves árcsökkenés után.
Az árcsökkenéshez nagymértékben hozzájárult a közüzemi szolgáltatások árának, 6,1 százalékos esése a novemberi 5,4 százalékos éves csökkenés után. Az élelmiszerek ára 0,8 százalékkal csökkent decemberben a novemberi 0,2 százalékos csökkenés után.
A szállásdíjak 33,5 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest a kormány belföldi turizmus fellendítésére hozott intézkedéseinek köszönhetően. A programot később a fertőzésszám növekedése miatt felfüggesztették.
A fogyasztói árak 2020 egészében 0,2 százalékkal csökkentek az előző évihez képest, ami négy éve az első éves árcsökkenés volt Japánban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten…
Tovább olvasom >Hamarosan kiderül, volt-e értelmük a kötelező akcióknak
A következő napokban számos fontos gazdasági adat kerül nyilvánosságra Magyarországon.…
Tovább olvasom >Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >