Csökkentek decemberben a fogyasztói árak Japánban
Decemberben a vártnál nagyobb mértékben csökkentek a fogyasztói árak Japánban és az éves átlagár is alacsonyabb lett az előző évinél.
A tokiói kormányhivatal pénteki jelentése szerint a fogyasztói árak 1,2 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest tavaly decemberben Japánban. Novemberben 0,9 százalékos volt az éves árcsökkenés. A decemberi árcsökkenés 2010 áprilisa óta a legnagyobbnak bizonyult.
A piac 1,1 százalékos csökkenést várt decemberre.
Az előző havihoz képest 0,3 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak decemberben, míg novemberben 0,5 százalékos volt a havi árcsökkenés.
Az élelmiszerárak kiszűrésével képzett maginfláció 1,0 százalékos árcsökkenést mutatott a novemberi 0,9 százalékos éves árcsökkenés után.
Az árcsökkenéshez nagymértékben hozzájárult a közüzemi szolgáltatások árának, 6,1 százalékos esése a novemberi 5,4 százalékos éves csökkenés után. Az élelmiszerek ára 0,8 százalékkal csökkent decemberben a novemberi 0,2 százalékos csökkenés után.
A szállásdíjak 33,5 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest a kormány belföldi turizmus fellendítésére hozott intézkedéseinek köszönhetően. A programot később a fertőzésszám növekedése miatt felfüggesztették.
A fogyasztói árak 2020 egészében 0,2 százalékkal csökkentek az előző évihez képest, ami négy éve az első éves árcsökkenés volt Japánban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >