Csökkentek decemberben a fogyasztói árak Japánban
Decemberben a vártnál nagyobb mértékben csökkentek a fogyasztói árak Japánban és az éves átlagár is alacsonyabb lett az előző évinél.
A tokiói kormányhivatal pénteki jelentése szerint a fogyasztói árak 1,2 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest tavaly decemberben Japánban. Novemberben 0,9 százalékos volt az éves árcsökkenés. A decemberi árcsökkenés 2010 áprilisa óta a legnagyobbnak bizonyult.
A piac 1,1 százalékos csökkenést várt decemberre.
Az előző havihoz képest 0,3 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak decemberben, míg novemberben 0,5 százalékos volt a havi árcsökkenés.
Az élelmiszerárak kiszűrésével képzett maginfláció 1,0 százalékos árcsökkenést mutatott a novemberi 0,9 százalékos éves árcsökkenés után.
Az árcsökkenéshez nagymértékben hozzájárult a közüzemi szolgáltatások árának, 6,1 százalékos esése a novemberi 5,4 százalékos éves csökkenés után. Az élelmiszerek ára 0,8 százalékkal csökkent decemberben a novemberi 0,2 százalékos csökkenés után.
A szállásdíjak 33,5 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest a kormány belföldi turizmus fellendítésére hozott intézkedéseinek köszönhetően. A programot később a fertőzésszám növekedése miatt felfüggesztették.
A fogyasztói árak 2020 egészében 0,2 százalékkal csökkentek az előző évihez képest, ami négy éve az első éves árcsökkenés volt Japánban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >KSH: a bruttó átlagkereset 645 300 forint volt 2024 áprilisban, 13,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit
2024. áprilisában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 645…
Tovább olvasom >KSH: májusban 4,0 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. májusban a fogyasztói árak átlagosan 4,0 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >