Csökkent az EU kiskereskedelmi forgalma
Havi szinten csökkent a kiskereskedelmi forgalom márciusban az Európai Unióban, nőtt viszont az euróövezetben.
Az EU statisztikai hivatala (Eurostat) csütörtökön azt közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú euróövezetben februárhoz képest 0,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, az Európai Unióban viszont 0,2 százalékkal csökkent.
Éves összevetésben az euróövezetben 2,3 százalékkal, az EU-ban pedig 2,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom márciusban.
Februárhoz képest az euróövezetben 0,4 százalékkal nőtt a nem élelmiszeripari termékek eladása, és 0,2 százalékkal bővült az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, míg a benzinkutaké 0,3 százalékkal csökkent.
Az EU egészében havi összevetésben a benzinkutak forgalma 0,4 százalékkal csökkent, a nem élelmiszeripari termékeké 0,3 százalékkal esett, ugyanakkor az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 0,1 százalékkal nőtt.
Az uniós tagállamok közül a legnagyobb mértékben Magyarországon (1,8 százalék), Észtországban (1,6 százalék) és Luxemburgban (1,5 százalék) nőttek a kiskereskedelmi eladások márciusban az előző hónappal összevetve. Portugáliában ugyanakkor 2,3 százalékkal, Szlovéniában és Nagy-Britanniában egyaránt 2,2 százalékkal, Finnországban pedig 2,1 százalékkal csökkentek a kiskereskedelmi eladások.
Éves összehasonlításban az euróövezetben a nem élelmiszeripari termékek eladása 3,1 százalékkal nőtt, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma pedig 1,6 százalékkal bővült, míg a benzinkutak forgalma stagnált.
Az EU 28 tagállamában együttesen a nem élelmiszeripari termékek eladása 3,7 százalékkal, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma 1,2 százalékkal, a benzinkutak forgalma pedig 0,4 százalékkal nőtt.
Tavaly márciushoz képest leginkább Szlovéniában (10,4 százalék), Romániában (9,1 százalék) és Luxemburgban (7,8 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon 5,7 százalék volt márciusban az éves szintű kiskereskedelmi forgalomnövekedés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >