Csökkent a tej és tejtermékek értékesítési ára
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 153,17 forint/kilogramm volt 2023 júliusában.

(Fotó: Pixabay)
A fehérjetartalom 0,05 százalékpontos, a zsírtartalom 0,06 százalékpontos romlása, valamint az alapár 6 százalékos csökkenése mellett a nyerstej átlagára 5 százalékkal mérséklődött 2023 júliusában a 2023. júniusihoz képest, és 10 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának átlagárától. A nyerstej felvásárlása 2023 júliusában az előző havi mennyiséghez képest nem változott, míg a 2022. júliusinál 2 százalékkal volt kevesebb. A nyerstej kiviteli ára 147,7 forint/kilogramm volt 2023 júliusában, az előző havihoz képest 13 százalékkal nőtt, míg az előző év azonos hónapjához viszonyítva 26 százalékkal csökkent. A kiviteli ár 4 százalékkal volt alacsonyabb a termelői átlagárnál.
Az AKI PÁIR adatai szerint a nyerstej kiszállítása 27 százalékkal nőtt 2023 júliusában az előző év azonos hónapjához viszonyítva
A nyerstej árának egy hónap alatti csökkenése a termékpálya további fázisaiban is megmutatkozott. Az AKI PÁIR adatai szerint a trappista sajt és a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós és friss tej (egyaránt –3 százalék), az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej, a gyümölcsös joghurt és a tejföl (egyaránt –4 százalék), az adagolt vaj (–11 százalék) feldolgozói értékesítési ára csökkent.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett a pulykahús importja
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja csaknem…
Tovább olvasom >Csökken az élő sertés kivitele, behozatala és a termelői ára is
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 30,7 százalékkal 10 ezer…
Tovább olvasom >A mezőgazdaság jövedelmezősége 2023-ban: trendtörés és visszaesés
Az elemzésekhez a Tesztüzemi Információs Rendszer 2023. évi adatait használta…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >