Csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben az Egyesült Államokban
Hat hónap után először csökkent a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma szeptemberben az Egyesült Államokban, jelezve, hogy elindult a széles körben várt lassulás a fogyasztói kiadások területén is.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke szeptemberben 525,6 milliárd dollárt tett ki, ami 0,3 százalékkal kevesebb az előző havinál.
Elemzők 0,3 százalékos növekedést vártak az augusztusi 0,6 százalékos emelkedés után.
Éves összevetésben 4,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás forgalma az augusztusi 4,4 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma szeptemberben havi összevetésben 0,1 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 3,7 százalékkal nőtt. Elemzők az augusztusival megegyező adatot, 0,2 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak szeptemberre.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma augusztushoz képest 0,9 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 5,6 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,3 százalékkal szűkült, éves szinten azonban 12,9 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma augusztushoz képest 0,7 százalékkal, tavaly szeptemberhez képest pedig 2,7 százalékkal csökkent.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
Az amerikai fogyasztói kiadások évesítve 4,6 százalékkal nőttek a második negyedévben, ami az utóbbi másfél év legerősebb ütemét jelenti. A kiskereskedelmi forgalom szeptemberi csökkenése azt jelezheti, hogy a feldolgozóipar gyengesége átterjedt a szélesebb gazdaságra, és arra kényszerítheti az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve nyíltpiaci bizottságát, hogy folytassa a kamatok csökkentését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Poharas ételeket hoz forgalomba az Unilever Knorr márkája alatt a dolgozó fogyasztók megnyerésére
A szószairól és leveseiről ismert márka hét rizs- és tésztafajtát…
Tovább olvasom >Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Limitált kiadású őszibarack és lime ízekkel jelentkezik a Pepsi idén nyáron
A grillpartik szerelmeseinek szánt italok a vállalat azon stratégiájába illeszkednek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >