Csökkent a G20-csoport nemzetközi árukereskedelmi forgalma
Több mint két éve először az idei második negyedévben csökkent a világ 19 legnagyobb gazdaságát és az Európai Uniót tömörítő G20-csoport nemzetközi árukereskedelmi forgalmának értéke.
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) által szerdán közzétett adatok szerint szezonális kiigazítással és dollárban számolva a G20-csoport exportjának értéke 0,6 százalékkal, az importjáé pedig 0,9 százalékkal esett vissza.
Az egyes országok közül Szaúd-Arábia kivitele 9,7 százalékkal, Indiáé 5,7 százalékkal, az Egyesült Államoké 4,4 százalékkal, Kanadáé 4,4 százalékkal, Oroszországé, 1,2 százalékkal, Ausztráliáé pedig 1,2 százalékkal emelkedett. Erős visszaesést könyvelhetett el Argentína, (-19,9 százalék), Brazília (-9,0 százalék) és Nagy-Britannia (-6,9 százalék), de csökkent Kína (-2,8 százalék) és az Európai Unió (-1,9 százalék) exportja is.
Az import leginkább Törökországban (-9,4 százalék) és Brazíliában (-6,5 százalék) esett vissza. Növekedést csak Indiában (2,9 százalék), Kanadában (1,4 százalék), Mexikóban (1,4 százalék), Japánban (1,2 százalék) és Indonéziában (1,2 százalék) mértek.
A G20-csoport tagjai állítják elő a világ bruttó hazai termékének több mint 80 százalékát.
A nemzetközi áruforgalom értékének csökkenését részben az magyarázza, hogy több deviza jelentősen gyengült a dollárral szemben az április-júniusi időszakban. Így például az argentin peso 18 százalékot, a török líra 15 százalékot, a brazil reál pedig 11 százalékot veszített értékéből az amerikai fizetőeszközhöz képest. Ennek hatását részben ellensúlyozták az emelkedő olajárak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az OECD-ben lassult az élelmiszerinfláció januárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban januárban…
Tovább olvasom >Az OECD-ben az élelmiszerárak növekedése a novemberi 7,1 százalékról 6,7 százalékra lassult decemberben
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban decemberben…
Tovább olvasom >A gyártók és a kereskedők kénytelenek megfizetni a vörös-tengeri válság árát
A világpiaci helyzet olyan kihívások elé állítja a nagy amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >