Csökkenő sörfogyasztás mellett nőtt az Anheuser-Bush nyeresége
A világ legnagyobb söripari csoportja, a belga-brazil-amerikai Anheuser-Bush InBev adózott eredménye az első negyedévben pénzügyi tételek nélkül 891 millió dollár volt, 13,8 százalékkal több a tavalyi első negyedévi 783 milliónál.
Az elemzők 847 milliót vártak. A profit 475 millió dollárra rúgott a pénzügyi tételekkel együtt, 34 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 716 milliónál.
A bevétel 8,327 milliárd dollárra emelkedett 8,197 milliárdhoz képest a csoport szerdán megjelent időközi beszámolója szerint. A sörértékesítés 80,303 millió hektoliterre csökkent az egy évvel korábbi 84,086 millióhoz képest.
Az Anheuser-Bush InBevnek a tavalyi utolsó negyedévben 1,28 milliárd dollár volt az adózott eredménye az egy évvel korábbi, mindössze 29 millió dolláros adózott eredmény helyett. A bevétele 3,7 százalékkal 9,297 milliárd dollárra nőtt 8,963 milliárdhoz képest.
Tavaly egész évben a csoport adózott eredménye közel két és félszeresére, 4,613 milliárd dollárra nőtt a 2008-as 1,927 milliárdról, bevétele 6,1 százalékkal 36,758 milliárd dollárra csökkent. Tavaly a csoport sörértékesítése 2,4 százalékkal 364,54 millió hektoliterre apadt a 2008-as 373,45 millióról.
Ezen belül az észak-amerikai piac rosszabb volt, az InBev saját söreiből kevésbé csökkent az eladás. A profit nagy növekedését érdekeltségek eladásának és szinergia-hatásoknak tulajdonítják a cégnél. A csoport úgy lett a világ legnagyobbja, hogy 2008-ban a belga-brazil InBev felvásárolta az amerikai Anheuser-Busch sörgyárat 52 milliárd dollárért.
Ezzel összefüggésben és adósságcsökkentés végett eladtak amerikai, brit és ázsiai érdekeltségeket, majd tavaly októberben az InBev közép-európai érdekeltségeit, köztük a Borsodi Sörgyárat is – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >