Csökkenéssel búcsúzott a nyártól a nemzetközi élelmiszerár-index
A rizs és cukor kivételével mérséklődtek a nemzetközi élelmiszer-alapanyagok árai augusztusban – jelentette az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szeptember elején. A FAO élelmiszerár-index – ami a nemzetközi kereskedelem legfontosabb élelmiszer-alapanyagainak árváltozását követi hónapról hónapra – július óta 2,1%-kal csökkent, alulmúlva a 2022. márciusi csúcsát.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A júliusi 12,1%-os ugrás után a növényi olajok árindexe 3,1%-kal zuhant augusztusban. A napraforgóolaj világpiaci ára 8%-kal esett múlt hónapban, miután gyengült a globális importkereslet a bőséges exportkínálat közepette. A FAO gabonaárindexe 0,7%-kal zsugorodott július óta. A búza nemzetközi ára 3,8%-os augusztusi csökkenése mögött a magasabb szezonális kínálatot sejtik szakértők, míg a szemestermények 3,4%-os árcsökkenését a rekordnagyságú brazil kukoricaterméssel és az amerikai betakarítás kezdetével magyarázzák.
A tejtermékek árindexe 4%-kal csökkent júliushoz képest, főként a teljes tejpor bőséges csendes-óceáni készletei miatt. A vaj és a sajtfélék nemzetközi ára szintén csökkent az európai nyári időszak lanyha keresletének köszönhetően.
A húsfélék nemzetközi ára átlagosan 3%-kal lett alacsonyabb. A készletbőség a sertés-, baromfi- és a szarvasmarhahús árát is lejjebb nyomta. //
Kapcsolódó cikkeink
FAO: rekordszintű lehet a világ idei gabonatermése
Rekordszintű, 2,854 milliárd tonna lehet a világ gabonatermése az idén…
Tovább olvasom >A FAO élelmiszerár indexe stabil maradt júniusban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint…
Tovább olvasom >Újabb ösztöndíjas hallgatók fejezték be magyarországi agrártanulmányaikat
Elbúcsúztatták Magyarország és az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO)…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >