Csökkenéssel búcsúzott a nyártól a nemzetközi élelmiszerár-index
A rizs és cukor kivételével mérséklődtek a nemzetközi élelmiszer-alapanyagok árai augusztusban – jelentette az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szeptember elején. A FAO élelmiszerár-index – ami a nemzetközi kereskedelem legfontosabb élelmiszer-alapanyagainak árváltozását követi hónapról hónapra – július óta 2,1%-kal csökkent, alulmúlva a 2022. márciusi csúcsát.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A júliusi 12,1%-os ugrás után a növényi olajok árindexe 3,1%-kal zuhant augusztusban. A napraforgóolaj világpiaci ára 8%-kal esett múlt hónapban, miután gyengült a globális importkereslet a bőséges exportkínálat közepette. A FAO gabonaárindexe 0,7%-kal zsugorodott július óta. A búza nemzetközi ára 3,8%-os augusztusi csökkenése mögött a magasabb szezonális kínálatot sejtik szakértők, míg a szemestermények 3,4%-os árcsökkenését a rekordnagyságú brazil kukoricaterméssel és az amerikai betakarítás kezdetével magyarázzák.
A tejtermékek árindexe 4%-kal csökkent júliushoz képest, főként a teljes tejpor bőséges csendes-óceáni készletei miatt. A vaj és a sajtfélék nemzetközi ára szintén csökkent az európai nyári időszak lanyha keresletének köszönhetően.
A húsfélék nemzetközi ára átlagosan 3%-kal lett alacsonyabb. A készletbőség a sertés-, baromfi- és a szarvasmarhahús árát is lejjebb nyomta. //
Kapcsolódó cikkeink
FAO: a globális élelmiszerárak minimálisan emelkedtek márciusban
Márciusban alig változtak, minimálisan emelkedtek a globális élelmiszerárak az ENSZ…
Tovább olvasom >Emelkedett a könnyű és a nehéz bárány ára is
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) rövid távú előrevetítése…
Tovább olvasom >Magyarország és a FAO új alapokra helyezi együttműködését
A magyar kormány és az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >