Lejtőn a sörfogyasztás, az ízesített sör sem segít
Az elmúlt néhány évben jelentősen növekedett az ízesített – főként citromos – sörök piaca. Tavaly még úgy látszott, ez mentheti meg a szektor hazai képviselőit. A GfK legfrissebb felmérése szerint azonban ez a várakozás nem igazolódik. 2013 február és 2014 március között a gyümölcsízesítésű változatok iránti kereslet is mérséklődött, együtt mozogva a hagyományos sörök értékesítésének csökkenésével – írja az origo.
Az ízesített sörök vásárlói bázisának bővülése megállt, és az alkalmanként vásárolt sörmennyiség is csökken. Tízből már csak négy háztartás vásárol ízesített sört, egy évben átlagosan 6 alkalommal és alkalmanként mindössze 1,6 litert. A gyümölcsízesítésű változatokat leginkább a 29 évnél fiatalabb vevők kedvelik.
Az adatok szerint ugyanezen időszakban a magyar háztartások összességében 8 százalékkal vásároltak kevesebb sört otthoni fogyasztásra, mint az azt megelőző évben. A vizsgált időszakban egy háztartás átlagosan 57 liter sört vásárolt, ami 4 literrel kevesebb, mint egy évvel korábban, és közel 9 literrel kevesebb, mint két éve. A háztartások kosaraiba átlagosan 3 hetente 3 liter, azaz hat félliteres üveg sör kerül.
Az elemzés szerint az otthoni sörfogyasztást a meleg időjárás nagyobb mértékben befolyásolhatja, mint a közeledő labdarúgó világbajnokság, bár a korábbi évek tapasztalatai alapján a nagy sporteseményeknek van némi pozitív hatása. A hagyományos sörnek továbbra is az 50 felettiek a jellemző fogyasztói, ők adják az eladott mennyiség 60 százalékát.
A jövő héten induló foci-vb az elmúlt évek trendjei alapján kis mértékben megdobhatja a fogyasztást. A sörpiacot azonban a sporteseménnyel szemben inkább a szezonalitás jellemzi, az év hidegebb hónapjaiban a háztartások hagyományosan kevesebb sört vásárolnak, míg kiemelkedő időszaknak a nyári hónapok számítanak. Így a lanyhuló sörfogyasztást nem feltétlenül a világbajnokság, hanem a megszokottnál melegebb, a sörgyártók és kereskedők számára kedvező időjárás lendíthetné fel. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >