Lejtőn a sörfogyasztás, az ízesített sör sem segít
Az elmúlt néhány évben jelentősen növekedett az ízesített – főként citromos – sörök piaca. Tavaly még úgy látszott, ez mentheti meg a szektor hazai képviselőit. A GfK legfrissebb felmérése szerint azonban ez a várakozás nem igazolódik. 2013 február és 2014 március között a gyümölcsízesítésű változatok iránti kereslet is mérséklődött, együtt mozogva a hagyományos sörök értékesítésének csökkenésével – írja az origo.
Az ízesített sörök vásárlói bázisának bővülése megállt, és az alkalmanként vásárolt sörmennyiség is csökken. Tízből már csak négy háztartás vásárol ízesített sört, egy évben átlagosan 6 alkalommal és alkalmanként mindössze 1,6 litert. A gyümölcsízesítésű változatokat leginkább a 29 évnél fiatalabb vevők kedvelik.
Az adatok szerint ugyanezen időszakban a magyar háztartások összességében 8 százalékkal vásároltak kevesebb sört otthoni fogyasztásra, mint az azt megelőző évben. A vizsgált időszakban egy háztartás átlagosan 57 liter sört vásárolt, ami 4 literrel kevesebb, mint egy évvel korábban, és közel 9 literrel kevesebb, mint két éve. A háztartások kosaraiba átlagosan 3 hetente 3 liter, azaz hat félliteres üveg sör kerül.
Az elemzés szerint az otthoni sörfogyasztást a meleg időjárás nagyobb mértékben befolyásolhatja, mint a közeledő labdarúgó világbajnokság, bár a korábbi évek tapasztalatai alapján a nagy sporteseményeknek van némi pozitív hatása. A hagyományos sörnek továbbra is az 50 felettiek a jellemző fogyasztói, ők adják az eladott mennyiség 60 százalékát.
A jövő héten induló foci-vb az elmúlt évek trendjei alapján kis mértékben megdobhatja a fogyasztást. A sörpiacot azonban a sporteseménnyel szemben inkább a szezonalitás jellemzi, az év hidegebb hónapjaiban a háztartások hagyományosan kevesebb sört vásárolnak, míg kiemelkedő időszaknak a nyári hónapok számítanak. Így a lanyhuló sörfogyasztást nem feltétlenül a világbajnokság, hanem a megszokottnál melegebb, a sörgyártók és kereskedők számára kedvező időjárás lendíthetné fel. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >