Csökken a fogyasztói bizalom

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 16. 12:18

Nyugat-Európában várhatóan visszaesik a napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmi forgalma, a növekvő infláció és a költségcsökkentés befolyásolja az egész ellátási láncot.

„Economic Current” címmel a Nielsen havonként gyors
áttekintést ad a napi fogyasztási cikk kiskereskedelem globális változásai
mellett tizenegy nagy ország fő trendjeiről, Amerikától Nyugat-Európán és
Oroszországon át Kínáig. A kereskedelmi márkák forgalmának emelkedését jelzik a
Nielsen szakértői Nyugat-Európában, de nem minden kategóriában, kereskedelmi
láncban vagy országban. A diszkontok forgalmi jelentőségének kismértékű
növekedésével számolnak.

A promóciók mértéke stabil maradt. Az adatok a német,
francia, olasz, spanyol és brit piaci trendek átlagát
tükrözik.   

A piaci szereplők számára földrészünk nagy országaiban a
költségek optimalizálását ajánlják a Nielsen szakértői, különös tekintettel a
promóciós kiadásokra. A folyamatos termékfejlesztést fontosnak tartják, de a
jelenlegi helyzetben csak a legjobb, legpiacképesebb fejlesztések bevezetését
ajánlják. A márkagyártók figyelmét felhívják a márkaérték folyamatos
növelésére, amely védelmet nyújt a kereskedelmi márkák térnyerésével szemben.
 

Globálisan a Nielsen a 2008 decemberi forgalmi adatok
alapján két kiemelkedően erős trendet tárt fel. Egyik a fogyasztói bizalom
csökkenése, amely 2009-ben várhatóan alacsony szinten marad. Másik pedig a napi
fogyasztási cikk piacon tapasztalható mennyiségi stagnálás, aminek következtében
az értékben mért kiskereskedelmi forgalom növekedése főként az áremelkedést
tükrözi.  

 

 

 

Kapcsolódó cikkeink