Csökken a csonthéjas gyümölcsök termelése
A spanyolországi termelők és forgalmazók legfőbb szövetségeinek képviselőiből álló FEPEX ún. csonthéjasgyümölcs-bizottságának legutóbbi videokonferenciáján megerősítették, hogy az idei termelés legalább 15%-kal csökken a tavalyihoz képest – írja az agrarszektor.hu. Ez egy egész Európát széles körben foglalkoztató kérdés, mivel más országokban is csökkenés várható, mint például Olaszországban vagy Franciaországban.
Azokban az autonóm régiókban, ahol a szezon már teljes lendületben van, mint például Andalúzia és Murcia, valamint ahol csak most kezdődik a betakarítás, mint például az Extremadura, már megerősítették, hogy a mennyiségek a múlt évinél alacsonyabbak lesznek – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az Asociafruit (Andalúzia) a hónap elején bejelentette, hogy az őszibarack- és nektarintermelésük csak mintegy 40 ezer tonnát ér el, a 2019-es 49 ezer tonnával szemben. Eközben a Gyümölcsök, Étkezési szőlő és Egyéb Mezőgazdasági Termékek Termelő és Exportőr Egyesületének (Apoexpa) adatai szerint a legkorábbi fajták esetén 20%-os csökkenés várható. A középszezonban viszont nem lesz olyan jelentős a kiesés. Az északi termesztési területeken, például Aragóniában és Katalóniában is 15-20%-kal kell csökkenni a várakozásokat, annak ellenére, hogy a betakarítás ezekben a régiókban még nem kezdődött meg.
A csonthéjasgyümölcs-termelés csökkenése nagyrészt annak a területcsökkenésnek tudható be, amely egyaránt körülbelül 2000 hektár volt Katalóniában és Extremadurában is. A kereslet viszont továbbra is normális maradt, az elmúlt hetekben megfigyelt bizonytalan fogyasztói magatartás ellenére.
A FEPEX csonthéjasgyümölcs-bizottság ülésén sor került a spanyol, a francia, az olasz, a portugál csonthéjasgyümölcs-termelőkkel foglalkozó csoportok által szolgáltatott információk elemzésére is, amely szerint Franciaország és Olaszország szintén a termelés visszaesésére számít. Olaszország esetében ez a csökkentés hasonlóan 15-20%-ot fog elérni. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >Még több saját márkás terméket kínál a Makro Spanyolországban
Négyszáznál is több saját márkás cikkelemet vezetett be a Makro…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >